Předmět: Teorie masové komunikace 2

« Zpět
Název předmětu Teorie masové komunikace 2
Kód předmětu KSS/TMK2
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šebík Anton, PhDr. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- vybrané teorie masové komunikace - příprava vlastního přehledu literatury k zadanému tématu - diskuse individuálních prací studentů

Studijní aktivity a metody výuky
Kooperativní výuka, Projektová výuka, Diskuse, Samostatná práce studentů, Studium textů, Přednáška, Seminář
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 25 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
kSS/TMK1 - schopnost číst anglicky
Výsledky učení
studenti jsou schopni: - vyhledat relevantní odborné texty k zadanému tématu - kriticky komparovat východiska, metody a závěry vyhledaných textů - přehledně shrnout výsledky komparace textů písemnou formou - přijmout relevantní závěr, který z komparace vyplývá - prezentovat výsledky komparace textů v semináři - přesně definovat výzkumnou otázku na základě zadaného problému - formulovat zásadní argumenty k definované výzkumné otázce - přijmout relevantní závěr, který vyplývá z formulovaných argumentů - písemně shrnout výzkumnou otázku, argumenty a závěr v krátkém eseji
Vyučovací metody
Přednáška založená na výkladu,
Seminární výuka (diskusní metody),
Analyticko-kritická práce s textem,
Projektová výuka,
Kooperativní výuka,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Hodnotící metody
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Výstupní projekt,
Doporučená literatura
  • Wadsworth Publishing Company.
  • Boyd-Barrett, Oliver; Newbold, Chris. Approaches to media : a reader. 1st ed. London : Arnold, 1995. ISBN 0-340-65229-2.
  • Burton, Graeme; Jirák, Jan. Úvod do studia médií. Brno : Barrister & Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6.
  • DeFleur, Melvin L.; Ball-Rokeach, Sandra J.. Teorie masové komunikace. Praha : Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-420-9.
  • Giddens, Anthony. Sociologie. Praha : Argo, 1999. ISBN 80-7203-124-4.
  • Jensen, Klaus Bruhn; Jankowski, Nicholas W. A handbook of qualitative methodologies for mass communication research. 1st ed. London : Routledge, 1991. ISBN 0-415-05405-2.
  • Kunczik, Michael. Základy masové komunikace. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-134-X.
  • McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 2. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-714-0.
  • Pácl, Pavel. Tři etapy sociologického výzkumu hromadných sdělovacích prostředků. Vyd. 1. Ostrava : Filozofická fakulta Ostravské univerzity, 1995. ISBN 80-7042-427-3.
  • Wilson, Stan Le Roy. Mass media/mass culture an introduction. Boston : McGraw-Hill, 1993. ISBN 0-07-070821-5.
  • Wimmer, Roger D.; Dominick, Joseph R. Mass media research : an introduction. 8th ed. Southbank : Thomson/Wadsworth, 2006. ISBN 0-534-64718-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr