Vyučující
|
-
Šebík Anton, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. vztah: společnost - politický systém - média 2. funkce politické komunikace ve společnosti 3. veřejná sféra, její kritiky a možná řešení 4. typologie systémů politické komunikace 5. moc 6. mediace vs. medializace 7. framing a packaging 8. ideologie a hegemonie 9. diskurz 10. amerikanizace/profesionalizace politických kampaní 11. spin doctoring 12. aesteticisation a dealignment
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Diskuse, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 37 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
studenti musí být schopni číst anglicky a znají základy teorie masové komunikace |
Výsledky učení |
---|
po absolvování kurzu by měli být studenti schopni kritické reflexe role médií ve společnosti, především v politických procesech a mediálního jednání politických subjektů. Studenti jsou schopni: - definovat možné vztahy mezi společností, politikou a médii - vyjmenovat funkce politické komunikace ve společnosti - analyzovat konkrétní příklady a identifikovat v nich tyto funkce - popsat vybrané teorie politické komunikace (amerikanizace/profesionalizace politických kampaní, spin doctoring, aesteticisation a dealignment) - charakterizovat klíčové koncepty mediálních studií (moc, mediace vs. medializace, framing a packaging, ideologie a hegemonie, diskurz) - identifikovat vhodné možnosti aplikace těchto teorií a konceptů - aplikovat tyto teorie a koncepty na vlastní výzkumný problém - definovat různá pojetí tzv. "veřejné sféry" - vyložit kritiky jejího stávajícího stavu - definovat typy existujících systémů politické komunikace |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška, |
Test, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Cammaerts, B., Carpentier, N. (eds.). Reclaiming the Media. Communication Rights and Democratic Media Roles. Bristol: Intellect Books, 2007.
-
Iyengar, Shanto. Is anyone responsible? : how television frames political issues. Chicago : The University of Chicago Press, 1991. ISBN 0-226-38855-7.
-
Iyengar, Shanto; Reeves, Richard. Do the media govern? : politicians, voters, and reporters in America. Thousand Oaks : Sage Publications, 1997. ISBN 0-8039-5606-1.
-
Louw, E. The Media and political process. London : Sage Publications, 2005.
-
Lukes, Steven. Power : a radical view. Houndmills : Palgrave Macmillan, 2005. ISBN 0-333-42092-6.
-
McNair, Brian. An introduction to political communication. New Yor : Routledge, 2007. ISBN 978-0-415-41069-4.
|