Předmět: Curatorial Practise

« Zpět
Název předmětu Curatorial Practise
Kód předmětu KTD/BECP
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Jedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Ahmadi Hana, Mgr. CSc.
Obsah předmětu
1.-2. Úvodní hodina - ohlédnutí za historickými podobami prezentace umění 3.-4. Prezentace vlastní tvorby studentů, formulace výstavního konceptu, rozřazení do skupin pro výstavní projekty 5-6. Návštěva výstavy, reflexe výstavních forem 5.-6. Prezentace studentských výstavních projektů I. - feedback, výběr vítězného projektu 6.-7. Finální rozpracování projektu, součásti výstavní realizace - architektura, grafika 8.-9. PR aktivity, příprava vernisáže, doprovodný program 10.-11. Realizace vítězného, projektu 12.-13. Závěr a druhý život výstavy - dokumentace, archivace, deinstalace, návrat, zhodnocení

Studijní aktivity a metody výuky
Studijní praxe
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 5 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den] - 8 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vybavit si základní umělecko - estetické pojmy sloužící k hodnocení výtvarného umění a designu, vybavit si informace o širším socio-kulturní konetextu dějin a umělecko historickém vývoji umění a designu, zaujmout kritické stanovisko ke zvolenému uměleckému dílu a svůj postoj argumentovaně zdůvodnit, aplikovat pravidla interpretace kulturního experimentu na posuzované umělecké dílo a na dialog vedený v průběhu seminářů
Odborné dovednosti
sepsat stručnou esej o autorské intenci, rozlišit postoj tvůrce a diváka a identifikovat možnou příčinu jejich socio-kognitivního konfliktu, uvědomit si a reflektovat institucionální kontext díla, popsat kvalitu expozice, zasadit posuzované dílo do stylového, umělecko historického interpretačního rámce, formulovat soudy o kvalitě díla a jeho působení na diváka
Obecné způsobilosti
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Pochopení role kurátora v procesu prezentace tvorby, různých kurátorských přístupů, umělecko-kurátorských vztahů, institucionálních faktorů a podílu různých profesí v prezentačním procesu. Hlubší náhled na principy a fungování existujících výstavních projektů.
Odborné dovednosti
Vytvořit koncept výstavní prezentace, realizovat výstavní projekt ve spolupráci s ostatními autory a profesemi, propagovat a oživovat výstavní projekt.
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Aktivní spolupráce, prezentace vlastní tvorby, spolupráce na vytvoření výstavního konceptu, kritický feedback ostatních projektů, spolupráce na realizaci a propagaci vybraného projektu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s diskusí,
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Odborné dovednosti
Prezentace práce studentů,
Projektová výuka,
Samostatná práce studentů,
Skupinová výuka,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Přednáška založená na výkladu,
Projektová výuka,
Cvičení (praktické činnosti),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Individuální prezentace,
Vzájemné hodnocení studentů,
Odborné dovednosti
Portfolio,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Balzer, David. Curationism: How Curating Took Over the Art World and Everything Else.. Pluto Press: London, 2014.
  • Chon, Doris. Harald Szeemann´s Museum of Obsessions: The Legacy of a Mythological Institution. U.S.A. The University of Chicago Press. 2016.
  • Obrist, H. U. Ways of Curating. London: Penguin, 2015.
  • O´Doberty, Brian. Inside the White Cube: The Ideology of the Gallery Space. Berkeley: University of California Press, 1999.
  • O´Neill, Paul. Curating Subjects. London, 2007.
  • Paul O? Neill. The Culture of Curating and the Curating of Culture(s). Cambridge, MASS, U.S.A.; London, UK, 2012. ISBN 978-0-262-01772-5.
  • Rattemayer, Ch. Exhibiting the new Art. New York, 2010.
  • Terry Smith. Thinking Contemporary Curating. New York, U.S.A.: Independent Curators International, 2012. ISBN 978-0-916365-86-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr