Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1.-2. Úvodní hodina - ohlédnutí za historickými podobami prezentace umění 3.-4. Prezentace vlastní tvorby studentů, formulace výstavního konceptu, rozřazení do skupin pro výstavní projekty 5-6. Návštěva výstavy, reflexe výstavních forem 5.-6. Prezentace studentských výstavních projektů I. - feedback, výběr vítězného projektu 6.-7. Finální rozpracování projektu, součásti výstavní realizace - architektura, grafika 8.-9. PR aktivity, příprava vernisáže, doprovodný program 10.-11. Realizace vítězného, projektu 12.-13. Závěr a druhý život výstavy - dokumentace, archivace, deinstalace, návrat, zhodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Studijní praxe
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si základní umělecko - estetické pojmy sloužící k hodnocení výtvarného umění a designu, vybavit si informace o širším socio-kulturní konetextu dějin a umělecko historickém vývoji umění a designu, zaujmout kritické stanovisko ke zvolenému uměleckému dílu a svůj postoj argumentovaně zdůvodnit, aplikovat pravidla interpretace kulturního experimentu na posuzované umělecké dílo a na dialog vedený v průběhu seminářů |
Odborné dovednosti |
---|
sepsat stručnou esej o autorské intenci, rozlišit postoj tvůrce a diváka a identifikovat možnou příčinu jejich socio-kognitivního konfliktu, uvědomit si a reflektovat institucionální kontext díla, popsat kvalitu expozice, zasadit posuzované dílo do stylového, umělecko historického interpretačního rámce, formulovat soudy o kvalitě díla a jeho působení na diváka |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pochopení role kurátora v procesu prezentace tvorby, různých kurátorských přístupů, umělecko-kurátorských vztahů, institucionálních faktorů a podílu různých profesí v prezentačním procesu. Hlubší náhled na principy a fungování existujících výstavních projektů. |
Odborné dovednosti |
---|
Vytvořit koncept výstavní prezentace, realizovat výstavní projekt ve spolupráci s ostatními autory a profesemi, propagovat a oživovat výstavní projekt. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Aktivní spolupráce, prezentace vlastní tvorby, spolupráce na vytvoření výstavního konceptu, kritický feedback ostatních projektů, spolupráce na realizaci a propagaci vybraného projektu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Přednáška založená na výkladu, |
Projektová výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Balzer, David. Curationism: How Curating Took Over the Art World and Everything Else.. Pluto Press: London, 2014.
-
Chon, Doris. Harald Szeemann´s Museum of Obsessions: The Legacy of a Mythological Institution. U.S.A. The University of Chicago Press. 2016.
-
Obrist, H. U. Ways of Curating. London: Penguin, 2015.
-
O´Doberty, Brian. Inside the White Cube: The Ideology of the Gallery Space. Berkeley: University of California Press, 1999.
-
O´Neill, Paul. Curating Subjects. London, 2007.
-
Paul O? Neill. The Culture of Curating and the Curating of Culture(s). Cambridge, MASS, U.S.A.; London, UK, 2012. ISBN 978-0-262-01772-5.
-
Rattemayer, Ch. Exhibiting the new Art. New York, 2010.
-
Terry Smith. Thinking Contemporary Curating. New York, U.S.A.: Independent Curators International, 2012. ISBN 978-0-916365-86-8.
|