Název předmětu | Dějiny umění 2 |
---|---|
Kód předmětu | KTD/DUM2 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Renesance a manýrismus v Záalpí. 2. Renesance a manýrismus v Čechách. 3. Baroko v Itálii. 4. Baroko, barokní klasicismus a rokoko v Evropě. 5. Baroko v Čechách. 6. Neoklasicismus a empír v Evropě. 7. Romantismus a realismus. 8. Impresionismus. 9. Postimpresionismus a symbolismus. 10. Architektura a umělecké řemeslo historismu. 11. Umění 19. století v Čechách: od klasicismu po tzv. generaci Národního divadla. 12. Secese: centra a přední osobnosti. 13. Shrnutí, opakování.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednáška s aktivizací, E-learning, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Samostudium literatury
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
v intencích učiva předmětu KVU/DUM1: popsat v jednotlivých krocích a stručně definovat postupný vývoj umění charakterizovat jednotlivé umělecké kánony popsat proces vzniku uměleckého díla z hlediska doby, techniky a stylu jmenovat hlavní centra vývoje jednotlivých slohů, jmenovat hlavní představitele jednotlivých uměleckých odvětví přiblížit roli umělce či řemeslníka, jeho postavení v procesu vzniku předmětu znát schéma strukturního modelu umění využívat informace o magickém, mýtickém, realistickém, reflexivním, modernistickém a postmodernistickém sémiologickém modelu umění |
Odborné dovednosti |
v intencích učiva předmětu KVU/DUM1: rozeznat a zařadit prvky užívané v jednotlivých slohových obdobích zařadit výtvarné dílo podle doby vzniku a stylu zhodnotit historický vývoj vztahu zadavatele, tvůrce a společenského dopadu díla zhodnotit vliv technického pokroku na rozvoj umění rámcově posoudit souvislosti mezi uměním a sémiologií aplikovat historické poznatky na současnou situaci a vlastní tvorbu |
Obecné způsobilosti |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
ve vazbě na deklarované učivo je student schopen: popsat v jednotlivých krocích a stručně definovat postupný vývoj umění charakterizovat jednotlivé umělecké kánony popsat proces vzniku uměleckého díla z hlediska doby, techniky a stylu jmenovat hlavní centra vývoje jednotlivých slohů, jmenovat hlavní představitele jednotlivých uměleckých odvětví přiblížit roli umělce či řemeslníka, jeho postavení v procesu vzniku předmětu znát schéma strukturního modelu umění využívat informace o magickém, mýtickém, realistickém, reflexivním, modernistickém a postmodernistickém sémiologickém modelu umění |
Odborné dovednosti |
ve vazbě na deklarované učivo je student schopen: rozeznat a zařadit prvky užívané v jednotlivých slohových obdobích zařadit výtvarné dílo podle doby vzniku a stylu zhodnotit historický vývoj vztahu zadavatele, tvůrce a společenského dopadu díla zhodnotit vliv technického pokroku na rozvoj umění rámcově posoudit souvislosti mezi uměním a sémiologií aplikovat historické poznatky na současnou situaci a vlastní tvorbu |
Obecné způsobilosti |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Výuka podporovaná multimédii, |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
E-learning, |
Odborné dovednosti |
Samostudium, |
Diskuse, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
Samostudium, |
Přednáška s demonstrací, |
Hodnotící metody |
Odborné znalosti |
Test, |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|