| Název předmětu | Dějiny umění 2 |
|---|---|
| Kód předmětu | KTD/DUM2 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 5 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Renesance a manýrismus v Záalpí. 2. Renesance a manýrismus v Čechách. 3. Baroko v Itálii. 4. Baroko, barokní klasicismus a rokoko v Evropě. 5. Baroko v Čechách. 6. Neoklasicismus a empír v Evropě. 7. Romantismus a realismus. 8. Impresionismus. 9. Postimpresionismus a symbolismus. 10. Architektura a umělecké řemeslo historismu. 11. Umění 19. století v Čechách: od klasicismu po tzv. generaci Národního divadla. 12. Secese: centra a přední osobnosti. 13. Shrnutí, opakování.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Přednáška s aktivizací, E-learning, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Samostudium literatury
|
| Předpoklady |
| Odborné znalosti |
| v intencích učiva předmětu KVU/DUM1: popsat v jednotlivých krocích a stručně definovat postupný vývoj umění charakterizovat jednotlivé umělecké kánony popsat proces vzniku uměleckého díla z hlediska doby, techniky a stylu jmenovat hlavní centra vývoje jednotlivých slohů, jmenovat hlavní představitele jednotlivých uměleckých odvětví přiblížit roli umělce či řemeslníka, jeho postavení v procesu vzniku předmětu znát schéma strukturního modelu umění využívat informace o magickém, mýtickém, realistickém, reflexivním, modernistickém a postmodernistickém sémiologickém modelu umění |
| Odborné dovednosti |
| v intencích učiva předmětu KVU/DUM1: rozeznat a zařadit prvky užívané v jednotlivých slohových obdobích zařadit výtvarné dílo podle doby vzniku a stylu zhodnotit historický vývoj vztahu zadavatele, tvůrce a společenského dopadu díla zhodnotit vliv technického pokroku na rozvoj umění rámcově posoudit souvislosti mezi uměním a sémiologií aplikovat historické poznatky na současnou situaci a vlastní tvorbu |
| Obecné způsobilosti |
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
| Odborné znalosti |
| ve vazbě na deklarované učivo je student schopen: popsat v jednotlivých krocích a stručně definovat postupný vývoj umění charakterizovat jednotlivé umělecké kánony popsat proces vzniku uměleckého díla z hlediska doby, techniky a stylu jmenovat hlavní centra vývoje jednotlivých slohů, jmenovat hlavní představitele jednotlivých uměleckých odvětví přiblížit roli umělce či řemeslníka, jeho postavení v procesu vzniku předmětu znát schéma strukturního modelu umění využívat informace o magickém, mýtickém, realistickém, reflexivním, modernistickém a postmodernistickém sémiologickém modelu umění |
| Odborné dovednosti |
| ve vazbě na deklarované učivo je student schopen: rozeznat a zařadit prvky užívané v jednotlivých slohových obdobích zařadit výtvarné dílo podle doby vzniku a stylu zhodnotit historický vývoj vztahu zadavatele, tvůrce a společenského dopadu díla zhodnotit vliv technického pokroku na rozvoj umění rámcově posoudit souvislosti mezi uměním a sémiologií aplikovat historické poznatky na současnou situaci a vlastní tvorbu |
| Obecné způsobilosti |
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
| Odborné znalosti |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s demonstrací, |
| E-learning, |
| Odborné dovednosti |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Obecné způsobilosti |
| Samostudium, |
| Přednáška s demonstrací, |
| Hodnotící metody |
| Odborné znalosti |
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Kombinovaná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
| Ústní zkouška, |
| Individuální prezentace, |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|