Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 3. Přehled dějin světového animovaného filmu. 4. Počátky českého animovaného filmu. 5 .- 7. Zlatý věk českého animovaného filmu 8. Současnost českého animovaného filmu. 9. - 11. Významné osobnosti. 12. Významné školy zabývající se animovanou tvorbou. 13. Významní pedagogové a jejich žáci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s analýzou videozáznamu, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Přednáška, Exkurze, výuka v terénu
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 35 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech v interaktivní tvorbě, na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, projevit základní znalost o výtvarných a slohových kánonech v rámci vývoje výtvarného a užitého umění, |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat systematicky ve vztahu k seminární práci nebo vlastního učení, projevit zájem o vlastní teoretické učení ve vztahu k problematice využitelné ve vlastní praxi, ovládat základní vyjadřovací prostředky a možnosti interaktivní tvorby, pracovat samostatně a aktivně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
obecnými znalostmi dějin interaktivity od jejích počátků po současnost, různých definic a pojetí interaktivity v rámci jejího vývoje, významných autorů a osobností prosazujících a využívajících interaktivitu a interaktivní nástroje ve vlastní tvorbě |
Odborné dovednosti |
---|
charakterizovat a analyzovat počátky a různé současné podoby interaktivní tvorby, zvažovat a kriticky posuzovat využití možností různých dnešních a historických forem interakce ve své vlastní tvorbě, popsat a vysvětlit specifika různých forem interaktivity a jejich možností pro vlastní tvorbu s odkazem na příklady a ukázky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
GREGOVÁ, R. ? RUSNÁK, J. ? SABOL, J. S. Interpretácia textov elektronických masových médií. Stručný terminologický slovník.. FF PU v Prešov, 2004.
-
JANDA, L. Interaktivita. Cinepur, 2005.
-
Manovich L. The Language of New Media. The MIT Press, 1st ed. London, England; Cambridge, Massachusetts, 2002. ISBN 026212226X.
-
Manovich, Lev. Software takes command extending the language of new media. New York : Bloomsbury, 2013. ISBN 978-1-62356-745-3.
-
Noble, Joshua J. Programming interactivity : a designer's guide to Processing, Arduino, and openFrameworks. Cambridge : O'Reilly Media, 2009. ISBN 978-0-596-15414-1.
-
Rush, Michael. New media in late 20th-century art. London : Thames & Hudson, 2001. ISBN 0-500-20329-6.
-
Ryan, Marie-Laure. Narativ jako virtuální realita : imerze a interaktivita v literatuře a elektronických médiích. Vydání 1. 2015. ISBN 978-80-200-2507-4.
-
Vančát, Jaroslav. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě : gnozeologické předpoklady analýzy obrazové stránky nových médií. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1625-4.
|