Předmět: Dějiny animované tvorby

« Zpět
Název předmětu Dějiny animované tvorby
Kód předmětu KTD/ODAT
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hala Čestmír, Doc. MgA.
Obsah předmětu
1. - 3. Přehled dějin světového animovaného filmu. 4. Počátky českého animovaného filmu. 5 .- 7. Zlatý věk českého animovaného filmu 8. Současnost českého animovaného filmu. 9. - 11. Významné osobnosti. 12. Významné školy zabývající se animovanou tvorbou. 13. Významní pedagogové a jejich žáci.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s analýzou videozáznamu, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Přednáška, Exkurze, výuka v terénu
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 35 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 20 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech v interaktivní tvorbě, na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, projevit základní znalost o výtvarných a slohových kánonech v rámci vývoje výtvarného a užitého umění,
Odborné dovednosti
pracovat systematicky ve vztahu k seminární práci nebo vlastního učení, projevit zájem o vlastní teoretické učení ve vztahu k problematice využitelné ve vlastní praxi, ovládat základní vyjadřovací prostředky a možnosti interaktivní tvorby, pracovat samostatně a aktivně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího,
Obecné způsobilosti
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
obecnými znalostmi dějin interaktivity od jejích počátků po současnost, různých definic a pojetí interaktivity v rámci jejího vývoje, významných autorů a osobností prosazujících a využívajících interaktivitu a interaktivní nástroje ve vlastní tvorbě
Odborné dovednosti
charakterizovat a analyzovat počátky a různé současné podoby interaktivní tvorby, zvažovat a kriticky posuzovat využití možností různých dnešních a historických forem interakce ve své vlastní tvorbě, popsat a vysvětlit specifika různých forem interaktivity a jejich možností pro vlastní tvorbu s odkazem na příklady a ukázky
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s analýzou videozáznamu,
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Výuka podporovaná multimédii,
Samostudium,
Odborné dovednosti
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Kombinovaná zkouška,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • GREGOVÁ, R. ? RUSNÁK, J. ? SABOL, J. S. Interpretácia textov elektronických masových médií. Stručný terminologický slovník.. FF PU v Prešov, 2004.
  • JANDA, L. Interaktivita. Cinepur, 2005.
  • Manovich L. The Language of New Media. The MIT Press, 1st ed. London, England; Cambridge, Massachusetts, 2002. ISBN 026212226X.
  • Manovich, Lev. Software takes command extending the language of new media. New York : Bloomsbury, 2013. ISBN 978-1-62356-745-3.
  • Noble, Joshua J. Programming interactivity : a designer's guide to Processing, Arduino, and openFrameworks. Cambridge : O'Reilly Media, 2009. ISBN 978-0-596-15414-1.
  • Rush, Michael. New media in late 20th-century art. London : Thames & Hudson, 2001. ISBN 0-500-20329-6.
  • Ryan, Marie-Laure. Narativ jako virtuální realita : imerze a interaktivita v literatuře a elektronických médiích. Vydání 1. 2015. ISBN 978-80-200-2507-4.
  • Vančát, Jaroslav. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě : gnozeologické předpoklady analýzy obrazové stránky nových médií. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1625-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr