Předmět: Dějiny interaktivní tvorby

« Zpět
Název předmětu Dějiny interaktivní tvorby
Kód předmětu KTD/ODIT
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Grasblum Jan, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. - 3. Přehled dějin světového animovaného filmu. 4. Počátky českého animovaného filmu. 5 .- 7. Zlatý věk českého animovaného filmu 8. Současnost českého animovaného filmu. 9. - 11. Významné osobnosti. 12. Významné školy zabývající se animovanou tvorbou. 13. Významní pedagogové a jejich žáci.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s analýzou videozáznamu, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Přednáška, Exkurze, výuka v terénu
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 45 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 35 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech v interaktivní tvorbě, specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, projevit základní znalost o výtvarných a slohových kánonech v rámci vývoje výtvarného a užitého umění,
Odborné dovednosti
pracovat systematicky ve vztahu k seminární práci nebo vlastního učení, projevit zájem o vlastní teoretické učení ve vztahu k problematice využitelné ve vlastní praxi, ovládat základní vyjadřovací prostředky a možnosti interaktivní tvorby,
Obecné způsobilosti
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
obecnými znalostmi dějin české a světové interaktivní tvorby od jejích počátků po současnost, různých důrazů, forem a prostředků a jejich interpretací v interaktivní tvorbě v rámci jejího vývoje, role, funkcí a postavení interaktivní tvorby ve společnosti a napříč ostatními disciplínami,
Odborné dovednosti
charakterizovat a analyzovat počátky české interaktivní tvorby a její dnešní podoby, využití možností různých dnešních a historických forem interaktivních technik a prvků pro svou tvorbu, popsat a vysvětlit specifika různých forem interaktivní tvorby a jejich možností pro vlastní tvorbu s odkazem na příklady a ukázky,
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s analýzou videozáznamu,
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Výuka podporovaná multimédii,
Samostudium,
Odborné dovednosti
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Kombinovaná zkouška,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Anderson, Stephen P. Seductive interaction design : creating playful, fun, and effective user experiences. Berkeley : New Riders, 2011. ISBN 978-0-321-72552-3.
  • Dutka, Edgar. Scenáristika animovaného filmu ; Minimum z historie české animace. Praha (1 vyd.), 2002.
  • Harryhausen, Ray, Dalton, Tony. Century of Stop-Motion Animation: From Melies to Aardman. Watson-Guptill, 2008. ISBN 0823099806.
  • Huntamo, E. Seven Ways of Misunderstanding Interactive Art. 2003.
  • Petr Bilík. Panorama českého filmu. Olomouc : Rubico, 2000.
  • Sharp, Helen; Rogers, Yvonne; Preece, Jenny. Interaction design : beyond human-computer interaction. 2nd ed. Chichester : John Wiley, 2007. ISBN 978-0-470-01866-8.
  • Schell, Jesse. The art of game design : a book of lenses. Second edition. 2015. ISBN 978-1-4665-9864-5.
  • Vančát, Jaroslav. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě : gnozeologické předpoklady analýzy obrazové stránky nových médií. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1625-4.
  • Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr