Vyučující
|
-
Grasblum Jan, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. - 3. Přehled dějin světového animovaného filmu. 4. Počátky českého animovaného filmu. 5 .- 7. Zlatý věk českého animovaného filmu 8. Současnost českého animovaného filmu. 9. - 11. Významné osobnosti. 12. Významné školy zabývající se animovanou tvorbou. 13. Významní pedagogové a jejich žáci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s analýzou videozáznamu, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Přednáška, Exkurze, výuka v terénu
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 45 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech v interaktivní tvorbě, specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, projevit základní znalost o výtvarných a slohových kánonech v rámci vývoje výtvarného a užitého umění, |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat systematicky ve vztahu k seminární práci nebo vlastního učení, projevit zájem o vlastní teoretické učení ve vztahu k problematice využitelné ve vlastní praxi, ovládat základní vyjadřovací prostředky a možnosti interaktivní tvorby, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
obecnými znalostmi dějin české a světové interaktivní tvorby od jejích počátků po současnost, různých důrazů, forem a prostředků a jejich interpretací v interaktivní tvorbě v rámci jejího vývoje, role, funkcí a postavení interaktivní tvorby ve společnosti a napříč ostatními disciplínami, |
Odborné dovednosti |
---|
charakterizovat a analyzovat počátky české interaktivní tvorby a její dnešní podoby, využití možností různých dnešních a historických forem interaktivních technik a prvků pro svou tvorbu, popsat a vysvětlit specifika různých forem interaktivní tvorby a jejich možností pro vlastní tvorbu s odkazem na příklady a ukázky, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Anderson, Stephen P. Seductive interaction design : creating playful, fun, and effective user experiences. Berkeley : New Riders, 2011. ISBN 978-0-321-72552-3.
-
Dutka, Edgar. Scenáristika animovaného filmu ; Minimum z historie české animace. Praha (1 vyd.), 2002.
-
Harryhausen, Ray, Dalton, Tony. Century of Stop-Motion Animation: From Melies to Aardman. Watson-Guptill, 2008. ISBN 0823099806.
-
Huntamo, E. Seven Ways of Misunderstanding Interactive Art. 2003.
-
Petr Bilík. Panorama českého filmu. Olomouc : Rubico, 2000.
-
Sharp, Helen; Rogers, Yvonne; Preece, Jenny. Interaction design : beyond human-computer interaction. 2nd ed. Chichester : John Wiley, 2007. ISBN 978-0-470-01866-8.
-
Schell, Jesse. The art of game design : a book of lenses. Second edition. 2015. ISBN 978-1-4665-9864-5.
-
Vančát, Jaroslav. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě : gnozeologické předpoklady analýzy obrazové stránky nových médií. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1625-4.
-
Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
|