Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah výuky 1. - 13.: 1) Úvod do dějin multimédií, vymezení rozsahu učiva. 2) Osobnosti formující dějiny multimédií. 3) Oko - zrak. 4) Od vidění k zobrazování. 5) Od vidění k zobrazování II. 6) Od vidění k zobrazování III. 7) Performance. 8) Zvukové a hudební vstupy. 9) Videoart. 10) Český videoart. 11) Computer-art. 12) Věda a umění. 13) Exkurze. + exkurze, výstavy + povinná aktivita: Nejméně jedna návštěva výstavy týkající se vyučované látky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s analýzou videozáznamu, E-learning, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 8 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech v multimediální tvorbě, specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, projevit základní znalost o výtvarných a slohových kánonech v rámci vývoje výtvarného a užitého umění, |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat systematicky ve vztahu k seminární práci nebo vlastnímu učení, projevit zájem o vlastní teoretické učení ve vztahu k problematice využitelné ve vlastní praxi, ovládat základní vyjadřovací prostředky a možnosti multimediální tvorby, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
obecnými znalostmi dějin české a světové multimediální tvorby od jejích počátků po současnost, různých důrazů, forem a prostředků a jejich interpretací v multimediální tvorbě v rámci jejího vývoje, role, funkcí a postavení multimediální tvorby ve společnosti a napříč ostatními disciplínami, |
Odborné dovednosti |
---|
charakterizovat a analyzovat počátky české multimediální tvorby a její dnešní podoby, využití možností různých dnešních a historických forem multimediálních technik a prvků pro svou tvorbu, popsat a vysvětlit specifika různých forem multimediální tvorby a jejich možností pro vlastní tvorbu s odkazem na příklady a ukázky, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
artlist, abart, artyčok, ubuweb.
-
Literatura dostupná na společném disku (vkto2013@gmail.com).
-
webové adresy galerií, muzeí umění a umělců.
-
zahraniční literatura o nových mediích v umění.
-
Adorno T. W. Estetická teorie. Praha, 1997.
-
Deleuze, Gilles. Film. 1, Obraz - pohyb. Praha : Národní filmový archiv, 2000. ISBN 80-7004-098-X.
-
Graffová K., Oliverová C. Svět XX. století od post.impresionismu po digital art. Albatros Praha, 2003.
-
Kesner, L., ml. Muzeum umění v digitální době. Argo, Praha, 2000. ISBN 80-7023-252-6.
-
Kesner, Ladislav. Vizuální teorie : Současné anglo-americké myšlení o výtvarných dílech. 1. vyd. tohoto souboru. Jinočany : H & H, 1997. ISBN 80-86022-17-X.
-
Lévy, Pierre. Kyberkultura : zpráva pro Radu Evropy v rámci projektu "Nové technologie: kulturní spolupráce a komunikace". V Praze : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0109-5.
-
Marshall McLuhan. Člověk, média a elektronická kultúra. Jota, Brno, 2000.
-
McLuhan, Herbert Marshall. Člověk, média a elektronická kultura : výbor z díla. Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. ISBN 80-7217-128-3.
-
Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8.
|