Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1) Úvod 2) Instituce, databáze, periodika 3) Americká fotografie x evropská fotografie 4) Instalace 5) Performance 6) Zvuk ve spojení s vizualitou 7) Videoart 8) Věda a umění 9) Umění a feminismus 10) Kritické muzeum a Piotr Piotrowski: In the Shadow of Yalta 11) Sociálně angažované umění a Claire Bishop: Artificial Hells 12) Postinternetové tendence 13) Exkurze + diskuse, videoprojekce, exkurze Podrobnou náplň jednotlivých seminářů sdělí studentům vyučující BcA. Mgr. Bytelová na první hodině výuky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, rozlišovat jednotlivé účastníky uměleckého procesu a jejich role, |
Odborné dovednosti |
---|
systematicky pracovat se zdroji informací, vyhledávat informace a porovnávat je vzhledem k jejich hodnotě, vypracovat systematickou rešerži k danému problému, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
možností komunikace skrz teorii o nových médiích (Cyberspace, meat space, Interface, telematika, odkazy, úrovně sdělení, teorie o sběru informaci, listování, přenos a reprezentace, globalizace a medializace, Cultural Interface označuje human-computer-culture interface) rozdělení starých a nových medií, využívání starých médií v instalaci a performanci, působení přímého a zprostředkovaného obrazu, |
Odborné dovednosti |
---|
určit základní parametry vizuálního uměleckého díla, interpretovat základní východiska, vyvodit příslušné pojmy, analyzovat vizuální projevy |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Další literatura dostupná na společném disku (e-mail:vkto2013@gmail.com).
-
On-line katalogy knihoven.
-
Barthes, R. Základy sémiologie. Praha, 1967.
-
Gombrich, E. H. Art and illusion : a study in the psychology of pictorial representation. Princeton : Princeton University Press, 2000. ISBN 0-691-07000-8.
-
Johnson, P. Laird. Mental Models.
-
Manovich, Lev. The language of new media. Cambridge : MIT Press, 2001. ISBN 978-0-262-63255-3.
|