Předmět: Dějiny multimediální tvorby 2

« Zpět
Název předmětu Dějiny multimediální tvorby 2
Kód předmětu KTD/ODMT2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hartman Martin, M.A.
Obsah předmětu
1) Úvod 2) Instituce, databáze, periodika 3) Americká fotografie x evropská fotografie 4) Instalace 5) Performance 6) Zvuk ve spojení s vizualitou 7) Videoart 8) Věda a umění 9) Umění a feminismus 10) Kritické muzeum a Piotr Piotrowski: In the Shadow of Yalta 11) Sociálně angažované umění a Claire Bishop: Artificial Hells 12) Postinternetové tendence 13) Exkurze + diskuse, videoprojekce, exkurze Podrobnou náplň jednotlivých seminářů sdělí studentům vyučující BcA. Mgr. Bytelová na první hodině výuky.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s diskusí, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 30 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, rozlišovat jednotlivé účastníky uměleckého procesu a jejich role,
Odborné dovednosti
systematicky pracovat se zdroji informací, vyhledávat informace a porovnávat je vzhledem k jejich hodnotě, vypracovat systematickou rešerži k danému problému,
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
možností komunikace skrz teorii o nových médiích (Cyberspace, meat space, Interface, telematika, odkazy, úrovně sdělení, teorie o sběru informaci, listování, přenos a reprezentace, globalizace a medializace, Cultural Interface označuje human-computer-culture interface) rozdělení starých a nových medií, využívání starých médií v instalaci a performanci, působení přímého a zprostředkovaného obrazu,
Odborné dovednosti
určit základní parametry vizuálního uměleckého díla, interpretovat základní východiska, vyvodit příslušné pojmy, analyzovat vizuální projevy
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s analýzou videozáznamu,
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Výuka podporovaná multimédii,
Samostudium,
Odborné dovednosti
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Kombinovaná zkouška,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Další literatura dostupná na společném disku (e-mail:vkto2013@gmail.com).
  • On-line katalogy knihoven.
  • Barthes, R. Základy sémiologie. Praha, 1967.
  • Gombrich, E. H. Art and illusion : a study in the psychology of pictorial representation. Princeton : Princeton University Press, 2000. ISBN 0-691-07000-8.
  • Johnson, P. Laird. Mental Models.
  • Manovich, Lev. The language of new media. Cambridge : MIT Press, 2001. ISBN 978-0-262-63255-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr