|
Vyučující
|
-
Kotzmannová Helena, Ing. Ph.D.
-
Polents Veronika, doc. Ing. Ph.D.
-
Gabrielová Tereza, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Jakost a její úloha v životě 2. Principy vedoucí k motivaci 3. Motivace a jakost 4. Demotivace 5. Motivace a organizační přeměna. Vytvoření společné vize 6. Motivace a změna. Motivace a inovace 7. Materiální stimuly 8. Komunikace jako motivační činitel 9. Moc zpětné vazby. Umění naslouchat 10. Styl vedení. Přidělování zodpovědnosti 11. Motivační techniky 12. Identifikace zaměstnaneckých tipů 13. Využití psychologie v řízení jakosti
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - definovat postavení člověka v managementu kvality - popsat důležitost správného vedení zaměstnanců - vysvětlit důležitost správného vedení zaměstnanců - vysvětlit vztah mezi výkonem zaměstnance a motivací |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - aplikovat teoretické poznatky z managementu kvality vztahující se k člověku - zaměstnanci - prezentovat myšlenky TQM (Total Quality Management) |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - popsat principy vedoucí k motivaci - vysvětlit principy vedoucí k motivaci - vysvětlit nutnost efektivní komunikace - vysvětlit potřebu delegování kompetencí - diskutovat nad konceptem sociální odpovědnosti firem |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - vybrat v praxi vhodný motivační nástroj - použít v praxi vhodný motivační nástroj - obhájit svůj postoj na základě řešení problému spojeného s řízením a vedením lidí |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Hagemannová, Gisela. Motivace. 1. vyd. Praha : Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-13-0.
-
Petříková,R. Jakost a lidský faktor. Ostrava, 2008. ISBN 978-80-248-1735-4.
-
Waine, Caseio, F. Managing Human Resources; Productivity, Quality of Work Life,. 1992.
-
Weihrich, Heinz; Koontz, Harold. Management / Z amerického originálu přeložil Václav Dolanský. Praha : East Publishing, 1998. ISBN 80-7219-014-8.
|