Vyučující
|
-
Bartošová Václava, doc. Ing. Ph.D.
-
Pealling Tomáš, doc. Ing. Ph.D.
-
Malá Monika, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do problematiky zabezpečování systému kvality, vývoj konceptu, představení norem ISO a IATF 2. Úvod do řízení projektů s pomocí ISO norem, normy pro projektové řízení 3. Základy statistiky, 7 základních nástrojů řízení kvality 4. Základy statistiky, 7 základních nástrojů řízení kvality 5. 7 nových nástrojů zabezpečování kvality 6. Statistické řízení procesů a kontrola kvality 7. Analýza rizik, kvalitativní a kvantitativní analýza, hodnocení pravděpodobnosti a dopadu 8. Prozkoumání kořenových příčin: klíč k efektivnímu řešení problémů 9. Kontrolní plány 10. Zpracování výsledku měření 11. Definice a význam plánování experimentů 12. Navigace kvalitou: zavádění modelů měření výkonosti v organizacích 13. Plánování materiálových a výrobních zdrojů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Výuka podporovaná multimédii, Samostatná práce studentů, Přednáška, Cvičení
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 25 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 25 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 65 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- vysvětlit podstatu systému managementu kvality dle ISO 9001 - definovat problémy s nekvalitou výrobku - uvést do spojitosti nutnost řešit uvedené problémy prostřednictvím nástrojů řízení kvality |
Odborné dovednosti |
---|
- aplikovat teoretické znalosti z matematiky a fyziky - popsat proces řízení kvality - vysvětlit potřebu zlepšování kvality |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- navrhnout použití vybraného nástroje řízení kvality - interpretovat získané výsledky - komplexně vysvětlit podstatu řešeného problému |
Odborné dovednosti |
---|
- aplikovat vybrané nástroje řízení kvality - odhalit kořenovou příčinu řešeného problému - prezentovat odborníkům i laikům informace o odborných problémech spojených s nekvalitou |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Písemná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Andersen,B. Fagerhang,T. Analýza kořenových příčin - Zjednodušené nástroje a metody. ČSJ Praha, 2011. ISBN 978-80-02-02356-2.
-
Imler, Ken. Strategické systémy kvality. Pardubice : Radek Lévay, 2008. ISBN 978-80-904156-0-7.
-
Nenadál a kol. Management kvality pro 21. století. Praha, 2018.
-
Nenadál,J. a kol. Moderní management jakosti. Praha, 2011. ISBN 978-80-7261-186-7.
-
VDA. VDA 4 Zajišťování kvality v oblasti procesů, Část 1: Všeobecné. Praha ČSJ, 2023. ISBN 978-80-02-03041-6.
-
VDA. VDA 4 Zajišťování kvality v oblasti procesů, Část 2: Analýzy rizik. Praha ČSJ, 2023. ISBN 978-80-02-03042-3.
-
VDA. VDA 4 Zajišťování kvality v oblasti procesů, Část 3: Metody. Praha ČSJ, 2023. ISBN 978-80-02-03043-0.
-
VDA. VDA 4 Zajišťování kvality v oblasti procesů, Část 4: Modely postupů. Praha ČSJ, 2023. ISBN 978-80-02-03044-7.
|