Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
PŘEDNÁŠKY: 1. Úvod, oblasti racionalizace práce 2. Multimomentková studie 3. Procesní diagramy 4. Časové studie 5. Chronometráž 6. Hygiena a bezpečnost práce, antropologické údaje, návrh pracovní činnosti 7. Výkonnost, výkonnostní stupeň 8. Pohybové studie 9. Metody předem stanovených časů 10. Křivka zácviku, produktivita práce, index produktivity CVIČENÍ: 1-2. Multimomentková studie 3. Zpracování procesního diagramu 4-5. Zpracování časové studie 6-7. Zpracování chronometráže 8-9. Zpracování MTM a MOST 10. Křivka zácviku
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Přednáška, Cvičení
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Popsat základní výrobní technologie |
Popsat jednoduché úkoly z oblasti montáže |
Popsat postupy využívané v projektování výrobních systémů |
Odborné dovednosti |
---|
definovat jednotlivé procesy výroby |
sestavit výrobní či montážní postup pro konkrétní součásti |
prokázat schopnost řešení jednoduchých úkolů z matematické statistiky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
schopnost popsat racionalizační metody na konkrétních případech z praxe |
popsat vybrané metody pro možnou aplikaci |
vysvětlit problematiku týkající se racionalizace práce |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat daný racionalizační problém |
zvolit správnou racionalizační metodu |
nasbírat data u zvolené racionalizační metody |
vyhodnotit data u zvolené racionalizační metody |
navrhnout racionalizační opatření na základě vyhodnocení nasbíraných dat |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s demonstrací, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Hlavenka, Bohumil. Racionalizace technologických procesů = skripta. 3. vyd. Brno : VUT, 1996. ISBN 80-214-0705-0.
-
Kadlčáková, Anna. Pracovní inženýrství. 1 . vyd. Praha : ČVUT, 1993. ISBN 80-01-00968-8.
-
Zelenka, A.; Preclík, V. Racionalizace výroby. ČVUT Praha, 2004.
|