|
Vyučující
|
-
Kotzmannová Helena, Ing. Ph.D.
-
Hlaváčková Viktorie, Ing.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do problematiky TP 2. Hodnocení pracoviště a činnosti 3. Kategorizace práce jako ukazatel pracovních podmínek 4. Tepelně ? vlhkostní mikroklimatické podmínky 5. Hluk a vibrace 6. Neionizující a ionizující záření 7. Manipulace s břemeny, fyzická zátěž 8. Hodnocení zrakové zátěže 9. Prach, chemické škodliviny, biologické činitele 10. Psychické zátěž 11. Ergonomie 12. Metody hodnocení zdravotních rizik 13. Shrnutí, diskuze 11. Ionizační a elektroiontové mikroklima
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Přednáška, Přednáška s demonstrací, Exkurze, výuka v terénu
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 20 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| provázat znalosti z oblasti ergonomie pracovišťě |
| popsat hlavní atributy pracovního prostředí |
| definovat rizikovost práce zvolené technologie výroby |
| Odborné dovednosti |
|---|
| popsat základní rizikové faktory práce |
| vysvětlit princip BOZP v praxi |
| navrhnout základní koncepci systému prevence BOZP |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| z oblasti BOZP a hygieny práce |
| z oblasti legislativy BOZP |
| z oblasti kategorizace práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat vybranou metodu z oblasti zdravotních rizik |
| zhodnotit výše rizika pro vybranou pracovní činnost |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s demonstrací, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Ústní zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bystřický, V. Osvětlení. ČVUT Praha, 1993. ISBN 80-01-00832-0.
-
Chalupová,V. a kol. Životní prostředí. ČVUT Praha, 1990. ISBN 80-01-00319-1.
-
Jokl, Miloslav. Teorie vnitřního prostředí budov. 1. vyd. dotisk. Praha : ČVUT, 1993. ISBN 80-01-00481-3.
-
Malý, S., a kolektiv. Prevence pracovních rizi. VÚBP, v.v.i, Praha, 2009. ISBN 978-80-86973-79-.
-
Petrů, P.,Tomeček, M., a kolektiv. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci v praxi. Verlag Dashöfer, s.r.o, Praha, 2008.
-
Smolík, Jan. Technika prostředí. Vyd. 1. Praha : SNTL, 1985.
|