|
Vyučující
|
-
Lapský Leopold, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Netradiční atletika hrou i soutěživou formou - v tradičním i netradičním prostředí, včetně užitého atletického náčiní a nářadí. Hladký běh (krátké a dlouhé tratě), překážkový běh, štafety, horizontální a vertikální skoky, vrhy a hody, víceboje (i běžecké, skokanské, vrhačské). 1. Obecné seznámení s netradičními formami - definice. 2.-3. Hra v tradičním a netradičním prostředí - ukázky. 4. Nářadí a náčiní v netradiční atletice. 5. Hladký běh. 6. Překážkový běh. 7. Štafety. 8. Horizontální a vertikální skoky. 9. Vrhy a hody. 10.-12. Víceboje 13. Shrnutí - diskuze.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 30 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientovat se v systematice předmětu |
| aplikovat verbální a nonverbální vyjadřovací schopnosti |
| disponovat kreativitou a flexibilitou |
| disponovat základní znalosti psychologie |
| disponovat základním spektrem pohybových herních aktivit |
| rozlišovat herní formy aktivit s ohledem na věk |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vést výukovou jednotku |
| analyzovat faktory spojené s výukou |
| sestavit jednoduchou strukturu tréninkové jednotky |
| aplikovat znalosti nabyté v průběhu studia (anatomie, fyziologie, atletika, sportovní hry, gymnastika atd.) do praxe |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používat odbornou terminologii |
| vysvětlit teoretické základy vybrané problematiky |
| zhodnotit výukovou jednotku |
| posoudit případná rizika |
| rozpoznat základní metodické, didaktické a praktické chyby |
| disponovat širokou škálou her na rozvoj rychlostních, silových a vytrvalostních schopností |
| diferencovat pohybové aktivity s ohledem na věk |
| Odborné dovednosti |
|---|
| sestavit vyučovací jednotku |
| analyzovat výukovou jednotku a vyvodit správné závěry |
| aplikovat teoretické poznatky v praxi |
| opravit základní metodické, didaktické a praktické chyby |
| demonstrovat správnou techniku základních atletických disciplin |
| provést výběr vhodného nářadí a náčiní |
| zajistit bezpečnost praktické výukové jednotky |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Dostál, Emil; Velebil, Václav. Didaktika školní atletiky : Určeno pro posl. fak. tělesné výchovy a sportu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-7066-257-3.
-
Ficová, Lenka Theodora. Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí : optické a akustické vnímání, jemná motorika a prostorová orientace. Praha, 2020. ISBN 978-80-271-1045-2.
-
Lütgeharm, Rudi. Leichtathletik für Kinder & Jugendliche - Sekundarstufe. Kerpen, 2020. ISBN 978-3-96624-018-5.
-
Rubáš, K. Pohybové hry. Plzeň : Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997. ISBN 80-7082-371-2.
-
Rubáš, Karel. Sportovní příprava. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1996. ISBN 80-7082-294-5.
-
Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-290-2.
-
Tomporowski, Phillip D. Enhancing children?s cognition with physical activity games. Champaign, Ill, 2015. ISBN 978-1-4504-4142-1.
|