Vyučující
|
-
Procházka Vojtěch, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Netradiční atletika hrou i soutěživou formou - v tradičním i netradičním prostředí, včetně užitého atletického náčiní a nářadí. Hladký běh (krátké a dlouhé tratě), překážkový běh, štafety, horizontální a vertikální skoky, vrhy a hody, víceboje (i běžecké, skokanské, vrhačské). 1. Obecné seznámení s netradičními formami - definice. 2.-3. Hra v tradičním a netradičním prostředí - ukázky. 4. Nářadí a náčiní v netradiční atletice. 5. Hladký běh. 6. Překážkový běh. 7. Štafety. 8. Horizontální a vertikální skoky. 9. Vrhy a hody. 10.-12. Víceboje 13. Shrnutí - diskuze.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 30 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v systematice předmětu |
aplikovat verbální a nonverbální vyjadřovací schopnosti |
disponovat kreativitou a flexibilitou |
disponovat základní znalosti psychologie |
disponovat základním spektrem pohybových herních aktivit |
rozlišovat herní formy aktivit s ohledem na věk |
Odborné dovednosti |
---|
vést výukovou jednotku |
analyzovat faktory spojené s výukou |
sestavit jednoduchou strukturu tréninkové jednotky |
aplikovat znalosti nabyté v průběhu studia (anatomie, fyziologie, atletika, sportovní hry, gymnastika atd.) do praxe |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat odbornou terminologii |
vysvětlit teoretické základy vybrané problematiky |
zhodnotit výukovou jednotku |
posoudit případná rizika |
rozpoznat základní metodické, didaktické a praktické chyby |
disponovat širokou škálou her na rozvoj rychlostních, silových a vytrvalostních schopností |
diferencovat pohybové aktivity s ohledem na věk |
Odborné dovednosti |
---|
sestavit vyučovací jednotku |
analyzovat výukovou jednotku a vyvodit správné závěry |
aplikovat teoretické poznatky v praxi |
opravit základní metodické, didaktické a praktické chyby |
demonstrovat správnou techniku základních atletických disciplin |
provést výběr vhodného nářadí a náčiní |
zajistit bezpečnost praktické výukové jednotky |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Dostál, Emil; Velebil, Václav. Didaktika školní atletiky : Určeno pro posl. fak. tělesné výchovy a sportu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-7066-257-3.
-
Ficová, Lenka Theodora. Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí : optické a akustické vnímání, jemná motorika a prostorová orientace. Praha, 2020. ISBN 978-80-271-1045-2.
-
Lütgeharm, Rudi. Leichtathletik für Kinder & Jugendliche - Sekundarstufe. Kerpen, 2020. ISBN 978-3-96624-018-5.
-
Rubáš, K. Pohybové hry. Plzeň : Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997. ISBN 80-7082-371-2.
-
Rubáš, Karel. Sportovní příprava. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1996. ISBN 80-7082-294-5.
-
Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-290-2.
-
Tomporowski, Phillip D. Enhancing children?s cognition with physical activity games. Champaign, Ill, 2015. ISBN 978-1-4504-4142-1.
|