Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do teorie pohybové skladby (PS), principy tvorby PS. Nácvik společné PS bez náčiní a s náčiním. Metodické výstupy studentů - vlastní tvorba PS bez náčiní, či s náčiním a její nácvik s ostatními studenty.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Cvičení
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 14 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 14 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozeznat různou délku not, druhy tempa, rytmu, dynamiky hudby - rozlišit jakým pohybem vyjádřit různé hudební žánry |
Výsledky učení |
---|
student: - předvede pohybovou skladbu (PS) bez náčiní a s náčiním nacvičovanou s vyučujícím - samostatně, či ve skupině (dle počtu studentů ve výuce) vytvoří na zvolenou hudbu PS bez náčiní, či s náčiním - uplatní v ní principy tvorby pohybové skladby a využije zkušenosti získané při nácviku společné PS - metodicky správně skladbu naučí ostatní studenty - rozebere a zhodnotí PS vytvořené ostatními studenty |
Vyučovací metody |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Appelt, Karel. Kapitoly z pohybové skladby. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1981.
-
Novotná, Viléma. Pohybová skladba. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-860-3.
|