Vyučující
|
-
Němečková Monika, Mgr. Ph.D.
-
Pugner Marek, Mgr. Ph.D.
-
Kadlecová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Předem strukturovaná reflexe didaktické praxe z předmětu KTV/PPX na cvičné základní škole, seznámení s metodikou 3A (anotace, analýza, altrerace). Poučení o dodržování pravidel BOZP ve výuce. 2. Problematika hodnocení a klasifikace ve cvičných třídách, autoevaluace 3. - 4. Vyučovací jednotka ve vnějších prostorách (hřiště, park, les) - reflexe a sebereflexe praxe. 5. - 6. Vyučovací jednotka v tělocvičně - gymnastika - reflexe a sebereflexe praxe. 7. - 8. Vyučovací jednotka v tělocvičně - atletika - reflexe a sebereflexe praxe. 9. - 10. Vyučovací jednotka v tělocvičně - sportovní hry - reflexe a sebereflexe praxe. 11. Vyučovací jednotka v tělocvičně - úpoly - reflexe a sebereflexe praxe. 12. - 13. Vyučovací jednotka v tělocvičně - netradiční sportovní hry - reflexe a sebereflexe praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška s praktickými aplikacemi, Kooperativní výuka, Projektová výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Přednáška, Seminář
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat didaktickou terminologii, pojmy didaktiky TV a jejich modifikace z předchozího předmětu KTV/DI1ZS |
užívat odborné znalosti osvojené v průběhu předchozího studia ideálně v propojení s předměty KPS/ZRHV a KPS/RHV |
Odborné dovednosti |
---|
stanovit metodiku nácviku pohybových dovedností a rozvoje pohybových schopností v jednotlivých sportovních odvětvích |
aplikovat teoretické poznatky do praktických vyučovacích jednotek |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit zákonitosti procesu motorického učení |
určit pravidla adekvátního rozložení fyzického zatížení v jednotlivých částech vyučovací jednotky TV |
popsat emočně motivační podněty a socializační podněty v jednotlivých fázích vyučovací jednotky TV |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat předem strukturovanou reflexi praxe |
popsat a analyzovat hospitační záznam |
provést analýzu fyzického zatížení žáka ve vyučovací jednotce TV s využitím sledování TF a doložit grafickým záznamem |
posoudit efektivitu vyučovací činnosti prostřednictvím chronometráže |
popsat a objasnit klíčové body ve vedení a organizaci vyučovací jednotky TV na cvičné základní škole pomocí videozáznamu |
Provést autoevaluaci pedagogické praxe na cvičné škole. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Řešení problémů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Doporučená literatura
|
-
Cangelosi, James S. Strategie řízení třídy : jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 3. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-406-0.
-
Čapek Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
-
Franz-Peter Schimunek. Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál, 1993.
-
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996.
-
Lochmanová, L., Mazal, F. Učitel tělesné výchovy mezi paragrafy. Olomouc, 1998.
-
Slavík, J., Hajerová-Mullerová, L., Soukupová, P. et al. Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň: Západočeská univerzita, 2019.
-
Vilímová, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. Vyd. 2., pĹeprac., (1. vyd. v MU). Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4936-9.
|