|
Vyučující
|
-
Keshmiri Neghab Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Čechurová Adéla, Mgr. Ph.D.
-
Hádek Jan, doc. PaedDr. CSc.
-
Burešová Miluše, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Plánování v tělovýchovném procesu. 2. Plán tématického celku. 3. Právní podmínky Tv procesu. 4. Legislativa v procesu školní Tv. 5. Netradiční způsoby výuky školní Tv. 6. Didaktická technika ve vyučovacím procesu školní Tv. 7. Pohybově rekreační programy vhodné pro různé věkové skupiny. 8. Optimalizace a efektivizace ve vyučování Tv. 9. Kinestetický učební styl. 10.Didaktické zásady ve vyučovacím procesu Tv. 11.Didaktika aplikované tělesné výchovy. 12.Zdravotní aspekty školní TV, prevence a řešení úrazů ve školní Tv. 13. Gradace výstupové praxe studentů na cvičné základní škole s plněním dílčích úkolů - chronometráž, sledování TF, hospitace, videozáznam. Autoevaluace a předem strukturovaná reflexe výstupové praxe v návaznosti na znalosti a dovednosti získané v předmětech KTV/DI1ZS, DI2ZS, PPX.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 13 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 15 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| užívat znalosti získané v průběhu studia do své pedagogické činnosti (zejména z předmětu KTV/DI1ZS, KTV/PPX, KTV/DI2ZS) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat dovednosti získané v průběhu studia do své pedagogické činnosti (zejména z předmětu KTV/DI1ZS, KTV/PPX, KTV/DI2ZS) |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vymezit problematiku právních a legislativních podmínek ve vyučovacím procesu školní TV |
| vysvětlit využití didaktických zásad ve vyučování školní TV |
| objasnit problematiku aplikované tělesné výchovy a zařazování kinestetického učebního stylu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| objasnit právní podmínky i možnosti učitele v tělovýchovných procesech na základní škole |
| používat aktivně základní prvky optimalizace a efektivizace ve vyučování tělesné výchovy |
| zdůvodnit hodnocení a klasifikaci v tělovýchovném procesu |
| aplikovat prvky diagnostiky motorických schopností a dovedností do výuky TV na ZŠ |
| používat nejmodernější didaktickou techniku, připravovat poutavé učební činnosti v TV na základní škole |
| sestavit různé typy plánů a zařadit je jako praktickou pomoc pro systematiku práce učitele TV |
| objektivizovat a optimalizovat vyučovací proces TV na základě získaných dat v rámci výstupové praxe (předem strukturovaná reflexe) |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Demonstrace dovedností, |
| Individuální konzultace, |
| Diskuse, |
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Doporučená literatura
|
-
Cangelosi, James S. Strategie řízení třídy : jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 3. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-406-0.
-
Čapek Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
-
David Kirk, Doune Macdonald, Mary O'Sullivan. Handbook of Physical Education. ISBN 9781446206997.
-
Janík, Tomáš. Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu. Brno: Paido, 2008. ISBN 978-80-7315-165-2.
-
Lochmanová, L., Mazal, F. Učitel tělesné výchvy mezi paragrafy. Olomouc: Hanex, 1998.
-
Slavík, J., Hajerová-Mullerová, L., Soukupová, P. et al. Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň: Západočeská univerzita, 2019.
-
Vilímová, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. Vyd. 2., pĹeprac., (1. vyd. v MU). Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4936-9.
|