Vyučující
|
-
Mistrová Zdeňka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Charakteristika pohybově-rekreačních aktivit, vymezení. 2. Didaktické zásady aplikované na pohybovou rekreaci, pohybově rekreační programy a projekty pohybově-rekreačních akcí. 3. Logický rámec projektů pohybových a sportovních aktivit, základní vhled do projektového managementu. 4. Tvorba projektu, stanovení záměru a cílů, vymezení klíčových aktivit a aktivit projektu pohybově rekreační akce. 5. Motivace a motivační prvky pohybové rekreace. 6. Reflexe a hodnocení rekreačních pohybových aktivit. 7. Zážitková pedagogika 8. Vytvoření a prezentace projektů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 15 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
studenti mají základní poznatky z oboru obecné didaktiky, mají zásobník rekreačně-pohybových aktivit včetně metodiky nácviku základních pohybových dovedností a rozvoje pohybových schopností |
Odborné dovednosti |
---|
studenti mají zásobník rekreačně-pohybových aktivit včetně metodiky nácviku základních pohybových dovedností a rozvoje pohybových schopností |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
studenti ovládají plánování cvičebních jednotek dle aspektů cílové skupiny (pohybová rekreace různých věkových skupin dětí, dospělých a seniorů), prožitkovou a zážitkovou pedagogikou |
Odborné dovednosti |
---|
studenti jsou schopeni vést pohybově-rekreační cvičební jednotky pro různé typy cílových skupin, bez potíží aplikují poznatky do přípravy cvičební jednotky na zadané téma, prakticky cvičební jednotku realizují, provádějí pedagogické hodnocení |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Situační učení (vč. micro-teachingu), |
Projektová výuka, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Řešení problémů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Blair, Steven N.,; Haskell, William L.; Bouchard, Claude. Physical activity and health. Champaign : Human Kinetics, 2007. ISBN 0-7360-5092-2.
-
Bös, Klaus,; Brehm, Walter. Handbuch Gesundheitssport. 2., vollständig neu bearbeitete Aufl. Schorndorf : Hofmann, 2006. ISBN 978-3-7780-1702-9.
-
Frömel, Karel; Groffik, Dorota; Mitáš, Josef,; Dygrýn, Jan,; Valach, Petr; Šafář, Michal. Active travel of Czech and Polish adolescents in relation to their well-being: support for physical activity and health. International Journal of Environmental Research an. 2020.
-
MUŽÍK, Vladislav, VLČEK, Petr a kol. Škola a zdraví pro 21. století, 2010 : škola, pohyb a zdraví: výzkumné výsledky a projekty. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 2010. 280 s. ISBN 978-80-210-5371-7..
-
Posner, Keith; Applegarth, Michael. Projektový management : [příručka rad, metod a nástrojů pro vedoucí a členy týmů, kteří chtějí dobře a efektivně zvládat své úkoly a povinnosti]. Vyd. 1. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-141-7.
|