Vyučující
|
-
Levora Jan, Mgr.
-
Pugner Marek, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Teoretická část: 1. Cíle a úkoly plavání, poučení o dodržování pravidel BOZP ve výuce. 2. Biomechanické a fyzikální zákonitosti plavání 3. Vznik, vývoj a technika plaveckých způsobů 4. Pravidla plavání a plaveckých sportů 5. Sportovní a užité plavání 6. Synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody 7. Fyziologické aspekty plaveckého výkonu 8. Struktura plaveckého výkonu a rozvoj pohybových schopností v jeho rámci 9. Závodní plavání 10. Plavání a plavecké sporty na novodobých OH 11. Didaktika a metodika plavání, specifika výuky plavání na SŠ 12. Vedení plaveckého družstva v SPV SK Radbůza Praktická část: Metodické výstupy s tématikou výuky plavání na SŠ, vedení plaveckého družstva v SPV SK Radbůza
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s analýzou videozáznamu, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 5 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat teoretických výstupů z výuky předmětu KTV/PL1 a KTV/PL2 a znalostí anatomie, fyziologie, obecná didaktiky, didaktiky tělesné výchovy a zdravotní tělesná výchova |
Odborné dovednosti |
---|
používat a aplikovat praktické dovednosti výstupů z výuky předmětů KTV/PL1 a KTV/PL2 |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
objasnit základní pojmy z oblasti teorie plavání, plaveckých sportů, didaktiky a metodiky plavání |
aplikovat získané znalosti v praktické výuce plavání |
Odborné dovednosti |
---|
používat a aplikovat dovednosti z oblasti techniky a didaktiky plaveckých způsobů, užitého plavání a dalších plaveckých sportů v proměnlivé podobě výuky plavání |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
E-learning, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Akira, Azuma. The biokinetics of flying and swimming. 2nd ed. Reston : American Institute of Aeronautics and Astronautics, 2006. ISBN 1-56347-781-2.
-
ČECHOVSKÁ, I., MILER, T. Plavání, druhé, přepracované vydání. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2154-5.
-
ČECHOVSKÁ, Irena a Miler, Tomáš. Didaktika plavání: vybrané kapitoly.. Praha: Univerzita Karlova, 2019. ISBN 978-80-246-4283-3.
-
Čechovská. Plavání s rodiči. Grada, 2004.
-
Dvořák, Jan. Optimalizace výukového programu plavání dětí mladšího školního věku. Plzeň : Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická, 2004.
-
HOFER, Zdeněk. Technika plaveckých způsobů.. Praha: Univerzita Karlova, 2016. ISBN 978-80-246-3263-6.
-
Motyčka, Jaroslav. Teorie plaveckých sportů : plavání, synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody, záchrana tonoucích. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2001. ISBN 80-210-2711-8.
-
Pedroletti, Michel. Od šplouchání k plavání. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-205-8.
-
RUŽBARSKÝ, P., TUREK, M. Didaktika, technika a trénink plavání. Prešov, 2006. ISBN 80-8068-532-0.
|