Předmět: Didaktika tělesných cvičení pro rozvoj o

« Zpět
Název předmětu Didaktika tělesných cvičení pro rozvoj o
Kód předmětu KTV/DTRO
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mistrová Zdeňka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Širší souvislosti tělesných cvičení ve výchově. 2. Charakteristika výchovně-vzdělávacího procesu tělesných cvičení. 3. Teorie herní činnosti a zásady bezpečnosti při její realizaci v pedagogickém procesu. 4. Analýza hlavních didaktických zásad tělesných cvičení. 5. Analýza metod a organizačních forem tělesných cvičení. 6. Didaktické přístupy využívání tělesných cvičení pro rozvoj charakterových vlastností. 7. Didaktické přístupy využívání tělesných cvičení pro rozvoj dynamických vlastností. 8. Didaktické přístupy využívání tělesných cvičení pro rozvoj volních vlastností. 9. Didaktické přístupy využívání tělesných cvičení pro rozvoj výkonových vlastností. 10. Motorické učení, vymezení pojmu, dělení, přínos v rozvoji osobnosti žáka. 11. Analýza netradičních her v rozvoji osobnosti. 12. Využití pobytu v přírodě při aplikaci herních činností v rozvoji osobnosti. 13. Závěrečné shrnutí a evaluace výuky.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Student má základní poznatky z oblasti základů kinantropologie.
Odborné dovednosti
student vysvětlí základní pojmy z kinantropologie
student aplikuje základní dovednosti z obecné didaktiky
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Výsledky učení
Odborné znalosti
student má zásobník pohybově rekreačních aktivit
student ovládá plánování cvičebních jednotek
student bez potíží aplikuje poznatky do přípravy cvičební jednotky na zadané téma prakticky cvičební jednotku realizují
Odborné dovednosti
student prakticky realizuje cvičební jednotku
student je schopen objektivně hodnotit výsledky cvičební jednotky
Obecné způsobilosti
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Dobrý, Lubomír. Didaktika sportovních her : učebnice pro fak. tělesné výchovy a sportu Univ. Karlovy. 2., přeprac. vyd. Praha : SPN, 1988.
  • Hošek, V., Rychtecký, A. Motorické učení. SPN, 1979.
  • Neuman, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Vyd. 3. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-405-2.
  • Prunner, Pavel. Úvod do psychologie tělesné výchovy a sportu : Určeno posl. 3. roč. učitelství VVP a učitelství 1. stupně ZŠ. 1. vyd. Plzeň : Pedagogická fakulta, 1985.
  • Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-127-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr