Vyučující
|
-
Mistrová Zdeňka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Širší souvislosti tělesných cvičení ve výchově. 2. Charakteristika výchovně-vzdělávacího procesu tělesných cvičení. 3. Teorie herní činnosti a zásady bezpečnosti při její realizaci v pedagogickém procesu. 4. Analýza hlavních didaktických zásad tělesných cvičení. 5. Analýza metod a organizačních forem tělesných cvičení. 6. Didaktické přístupy využívání tělesných cvičení pro rozvoj charakterových vlastností. 7. Didaktické přístupy využívání tělesných cvičení pro rozvoj dynamických vlastností. 8. Didaktické přístupy využívání tělesných cvičení pro rozvoj volních vlastností. 9. Didaktické přístupy využívání tělesných cvičení pro rozvoj výkonových vlastností. 10. Motorické učení, vymezení pojmu, dělení, přínos v rozvoji osobnosti žáka. 11. Analýza netradičních her v rozvoji osobnosti. 12. Využití pobytu v přírodě při aplikaci herních činností v rozvoji osobnosti. 13. Závěrečné shrnutí a evaluace výuky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má základní poznatky z oblasti základů kinantropologie. |
Odborné dovednosti |
---|
student vysvětlí základní pojmy z kinantropologie |
student aplikuje základní dovednosti z obecné didaktiky |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student má zásobník pohybově rekreačních aktivit |
student ovládá plánování cvičebních jednotek |
student bez potíží aplikuje poznatky do přípravy cvičební jednotky na zadané téma prakticky cvičební jednotku realizují |
Odborné dovednosti |
---|
student prakticky realizuje cvičební jednotku |
student je schopen objektivně hodnotit výsledky cvičební jednotky |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Dobrý, Lubomír. Didaktika sportovních her : učebnice pro fak. tělesné výchovy a sportu Univ. Karlovy. 2., přeprac. vyd. Praha : SPN, 1988.
-
Hošek, V., Rychtecký, A. Motorické učení. SPN, 1979.
-
Neuman, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Vyd. 3. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-405-2.
-
Prunner, Pavel. Úvod do psychologie tělesné výchovy a sportu : Určeno posl. 3. roč. učitelství VVP a učitelství 1. stupně ZŠ. 1. vyd. Plzeň : Pedagogická fakulta, 1985.
-
Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-127-7.
|