Vyučující
|
-
Kašparová Kateřina, Mgr.
-
Kundrát Vladimír, Doc. Ph.D.
-
Levora Jan, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Vyučovací jednotka TV z hlediska didaktických, sociologických a psychologických aspektů. Rozbor jednotlivých částí vyučovací jednotky TV a metody hodnocení účinnosti. Didakticko-organizační formy práce. Didaktické řídící styly. Didaktické aspekty motorického učení. Didaktika rozvoje pohybových schopností. Aplikace teoretických poznatků z didaktiky TV a didaktik jednotlivých sportů. Hospitace ve vyučovacích jednotkách TV v různých věkových kategoriích. Příprava studentů a praktické výstupy. Praktický nácvik plaveckých způsobů a dovedností vodní záchrany, náslechy ve středisku plavecké výuky Lochotín, organizační a právní aspekty výuky plavání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Kooperativní výuka, Diskuse, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
dosažení výstupů z učení předmětu KTV/DTV2 |
Výsledky učení |
---|
student používá základní pojmy didaktiky tělesné výchovy, vysvětlí nezbytnosti a variabilnosti didakticko-organizačních forem práce tělovýchovného procesu, aplikuje základní didaktické zásady, vyučovací způsoby, postupy a metody do výuky, modifikuje jednotlivé prvky z vyučovacího procesu do tvorby pohybově rekreačních programů. Zhodnotí činnost učitele i žáků v tělesné výchově a objektivizuje hodnocení výuky na základě dat a videozáznamu získaných ve vyučovacím procesu. Student používá dva závodní plavecké způsoby, ukáže praktickou dopomoc a záchranu unavenému plavci či tonoucímu, objasní právní a organizační pozadí výuky plavání |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Fromel, K. Vyučovací jednotka tělesné výchovy: Určeno pro studium tělesné výchovy. Olomouc, 1983.
-
Motyčka, J. a kol. Teorie plaveckých sportů. Brno, 2001.
-
Mužík, V. Tělesná výchova a zdraví: zdravotně orientované pojetí tělesné výchovy pro 1. stupeň ZŠ. Olomouc, 1997.
-
Rychtecký, A., Fialová, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha, 1995.
-
Votík, J., Bursová, M. Přehled metod stimulace motorických schopností. Plzeň, 1994.
|