|
Vyučující
|
-
Šimečková Julia, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Zásady bezpečného pobytu a pohybu v zimní přírodě. Nebezpečí na horách. Možnosti turistiky v zasněženém terénu (lyžařská turistika, chůze na sněžnicích). Příprava a realizace celodenního výletu. Zimní aplikované pohybové aktivity. Hry na sněhu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 4 hodiny za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 6 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 6 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 4 hodiny za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student používá základní znalosti problematiky pohybu v zasněženém terénu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| student používá základní dovednosti z oblasti pohybu v zasněženém terénu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student aplikuje znalosti týkající se výstroje a výzbroje pro pohyb v zimní přírodě |
| student popíše a vysvětlí zásady pohybu skupiny osob v zimní přírodě |
| student shrne a uvede do souvislostí teoretické poznatky z oblasti přípravy celodenního výletu v zasněženém terénu |
| student prokáže schopnost aplikovat základní znalost zimních outdoorových aktiv |
| Odborné dovednosti |
|---|
| student je schopen aplikovat základní dovednosti z oblasti zimní turistiky |
| student je schopen zorganizovat pohybové aktivity v zimní přírodě |
| student prokáže schopnost aplikovat základní dovednosti zimních outdoorových aktivit |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Skupinová výuka, |
| Řešení problémů, |
| Kooperativní výuka, |
| Seminární výuka s analýzou videozáznamu, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Kooperativní výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Řešení problémů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Test, |
| Praktická zkouška, |
| Portfolio, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Výstupní projekt, |
| Formativní hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Skupinová prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Brtník, Jiří; Neuman, Jan. Zimní hry na sněhu i bez něj. Vyd. 3. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-399-4.
-
Hejl, Ivo. Turistika v horách. 3., dopln. a rozš. vyd. Praha : Olympia, 1990. ISBN 80-7033-023-6.
-
Obůrková, Eva. Zimní výlety s dětmi. 1. vydání. 2017. ISBN 978-80-264-1724-8.
-
Pala, Jan. Hory a sníh. Techniky pohybu v zimních horách. Praha, Epocha, 2010. ISBN 978-80-7425-029-3.
|