Vyučující
|
-
Procházka Vojtěch, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Klasické i netradiční možnosti organizace pohybových aktivit ve školní i mimoškolní TV a sportu. Důraz na všestranné zaměření rozvoje účastníků. Skupinový projekt PA dle aktuálního výběru. Specifika organizační formy: 1. Motivační jednotka 2. Nácvičná lekce 3. Rozvíjející jednotka 4. Kontrola, diagnostika 5. Dívčí, chlapecká 6. Koedukovaná 7. Rekrečně zaměřená 8. Herní jednotka 9. Kondiční 10. Soutěžní 11. Věkově homogenní 12. Věkově rozdílných skupin 13. Shrnutí - diskuze.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s analýzou videozáznamu, Kooperativní výuka, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Samostudium literatury, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 15 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat znalostmi anatomie, fyziologie, základy psychologie a pedagogiky, ekonomie a práva nabytými v průběhu studia |
disponovat organizačními a komunikativními schopnostmi |
disponovat základními znalostmi sportovního tréninku |
rozlišovat mezi herní a soutěžní formou aktivity |
disponovat základními znalostmi v oblasti sportovní medicíny a regenerace |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat s multimédii |
provádět rešerše odborné literatury |
propojit teoretické znalosti do komplexní organizace pohybových aktivit |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit teoretické základy problematiky |
používat správnou odbornou terminologii |
aplikovat teoretické poznatky v praxi |
rozlišovat nároky věkově homogenních a věkově rozdílných skupin |
odhadnout rizika spojená s vybranou pohybovou aktivitou |
Odborné dovednosti |
---|
sestavit projekt vybrané pohybové aktivity |
zhodnotit specifika diferencovaných skupin z hlediska organizace |
rozpoznat základní metodické chyby v organizaci |
posoudit případná rizika |
provést výběr vhodných metodických pomůcek s ohledem na strukturu a zaměření aktivity |
provést kontrolu a diagnostiku pohybové aktivity |
zajistit bezpečnost v rámci pohybové aktivity |
sestavit základní nutriční plán |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Althoff, Katharina. Bewegung, Spiel und Sport für alle. Hildesheim, 2018. ISBN 978-3-96423-005-8.
-
Comfort, Paul. Performance assessment in strength and conditioning. London, 2018. ISBN 978-0-415-78938-7.
-
David J. Anspaugh. Developing Health Promotion Programs. Illinois, USA, 2005. ISBN 978157766391.
-
Kellmann, Michael. Sport, recovery, and performance : interdisciplinary insights. London, 2018. ISBN 978-1-138-28776-1.
-
Patricia McGlashan. Outdoor Inquiries. USA, 2007. ISBN 978032501120.
-
Rubáš, K. Pohybové hry. Plzeň : Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997. ISBN 80-7082-371-2.
-
Rubáš, Karel. Sportovní příprava. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1996. ISBN 80-7082-294-5.
-
Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-290-2.
-
Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přepracované vyd. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-659-7.
-
Theodore H. MacDonald. The social significance of health promotion. New York, 2003. ISBN 0415301963.
|