Předmět: Monitorování pohybových aktivit

« Zpět
Název předmětu Monitorování pohybových aktivit
Kód předmětu KTV/MPAK
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hošek Pavel, Magistr PhD
Obsah předmětu
1. Cíle a možnosti monitorování pohybové aktivity 2. Subjektivní metody - dotazování, ruční záznam (záznamový arch, deník), rozhovor. 3. Objektivní metody - monitorování fyziologických a metabolických parametrů (srdeční frekvence, ventilace, koncentrace laktátu, kalorimetrie, ...) 4. Objektivní metody - monitorování pohybu (pedometrie, akcelerometrie) 5. Nové technologie a aplikace pro monitorování a řízení pohybové aktivity. 6. Sdílení monitorování pohybové aktivity, sociální sítě, cloudové služby.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 10 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 20 hodin za semestr
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 10 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Nejsou stanoveny.
Odborné dovednosti
Nejsou stanoveny.
Obecné způsobilosti
Znalost anglického jazyka na úrovni B1 SERR.
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit a zdůvodnit význam monitorování pohybové aktivity
porovnat a zhodnotit různé způsoby monitorování pohybové aktivity
vysvětlit principy fungování vybraných metod monitorování pohybové aktivity
vymezit možnosti sdílení monitorování pohybové aktivity
Odborné dovednosti
změřit vybrané parametry pohybové aktivity
analyzovat výsledky monitorování pohybové aktivity
navrhne vhodnou metodu monitorování pohybové aktivity pro konkrétní účel
sestaví plán monitorování pohybové aktivity
Obecné způsobilosti
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
E-learning,
Samostudium,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Samostatná práce studentů,
Řešení problémů,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Portfolio,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Cihlář, David; Fialová, Ludmila. Hodnocení ve školní tělesné výchově a postoje žáků k pohybové aktivitě. Vydání první. 2019. ISBN 978-80-246-4407-3.
  • Louisa G. Sylvia, Emily E. Bernstein, Jane L. Hubbard, Leigh Keating, Ellen J. Anderson. Practical Guide to Measuring Physical Activity. .
  • Rubín, Lukáš. Pohybová aktivita a tělesná zdatnost českých adolescentů v kontextu zastavěného prostředí = Physical activity and physical fitness of Czech adolescents in the context of the built environment. 1. vydání. 2018. ISBN 978-80-244-5451-1.
  • Sigmund, Erik; Sigmundová, Dagmar. Pohybová aktivita pro podporu zdraví dětí a mládeže. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2811-6.
  • Thomas, J., Nelson, J. Research methods in Physical activity.. Champain, Il: Human Kinetics,, 2001.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr