Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Cíle a možnosti monitorování pohybové aktivity 2. Subjektivní metody - dotazování, ruční záznam (záznamový arch, deník), rozhovor. 3. Objektivní metody - monitorování fyziologických a metabolických parametrů (srdeční frekvence, ventilace, koncentrace laktátu, kalorimetrie, ...) 4. Objektivní metody - monitorování pohybu (pedometrie, akcelerometrie) 5. Nové technologie a aplikace pro monitorování a řízení pohybové aktivity. 6. Sdílení monitorování pohybové aktivity, sociální sítě, cloudové služby.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nejsou stanoveny. |
Odborné dovednosti |
---|
Nejsou stanoveny. |
Obecné způsobilosti |
---|
Znalost anglického jazyka na úrovni B1 SERR. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit a zdůvodnit význam monitorování pohybové aktivity |
porovnat a zhodnotit různé způsoby monitorování pohybové aktivity |
vysvětlit principy fungování vybraných metod monitorování pohybové aktivity |
vymezit možnosti sdílení monitorování pohybové aktivity |
Odborné dovednosti |
---|
změřit vybrané parametry pohybové aktivity |
analyzovat výsledky monitorování pohybové aktivity |
navrhne vhodnou metodu monitorování pohybové aktivity pro konkrétní účel |
sestaví plán monitorování pohybové aktivity |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Samostatná práce studentů, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Cihlář, David; Fialová, Ludmila. Hodnocení ve školní tělesné výchově a postoje žáků k pohybové aktivitě. Vydání první. 2019. ISBN 978-80-246-4407-3.
-
Louisa G. Sylvia, Emily E. Bernstein, Jane L. Hubbard, Leigh Keating, Ellen J. Anderson. Practical Guide to Measuring Physical Activity. .
-
Rubín, Lukáš. Pohybová aktivita a tělesná zdatnost českých adolescentů v kontextu zastavěného prostředí = Physical activity and physical fitness of Czech adolescents in the context of the built environment. 1. vydání. 2018. ISBN 978-80-244-5451-1.
-
Sigmund, Erik; Sigmundová, Dagmar. Pohybová aktivita pro podporu zdraví dětí a mládeže. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2811-6.
-
Thomas, J., Nelson, J. Research methods in Physical activity.. Champain, Il: Human Kinetics,, 2001.
|