|
Vyučující
|
-
Šlajchová Kateřina, Mgr.
-
Špatenková Monika, Mgr. MBA
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina - organizace, zápočtové požadavky, literatura, poučení o bezpečnosti při cvičení. Správná technika provedení základních kroků. Správné držení těla při cvičení, 2. - 3. Nácvik základních kroků a jednoduchých vazeb, hudebně-pohybové vztahy, 4. - 5. Stavba cvičebního bloku, využití cueingu. Zdravotní aspekty cvičení, 6. Sestavení symetrické choreografie na hudbu, 7. Sestavení asymetrické choreografie na hudbu, 8. - 9. Posilování a protahování jednotlivých svalových skupin v rámci MPF, 10. - 11. Taneční formy MPF, 12. - 13. Tvorba jednoduchých vazeb kroků a choreografií s praktickým výstupem.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Cvičení
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit a používat základní znalosti z oblasti biologie člověka a základní gymnastiky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| předvést základní polohy a pohyby těla a jeho částí při cvičení |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používat terminologii moderních pohybových forem (MPF) |
| vysvětlit a zhodnotit správné držení těla při aerobním cvičení, posilování a protahování |
| sestavit cvičební blok z oblasti moderních pohybových forem a srozumitelně zapsat připravenou choreografii |
| používat základní pojmy z oblasti moderních pohybových forem |
| Odborné dovednosti |
|---|
| předvést a naučit metodicky správně vytvořený cvičební blok v souladu s hudbou |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Hájková, Jana. Aerobik - soutěžní formy : kompletní průvodce tréninkem. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1311-X.
-
Jarkovská, Helena; Jarkovská, Markéta. Posilování : s vlastním tělem 417krát jinak. 1. vyd. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0861-2.
-
Jarkovská, Helena. 264 cvičení na velkém míči : [zásobník posilovacích a protahovacích cviků pro každého]. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3820-8.
-
Muchová, Marta; Tománková, Karla. Cvičení na balanční plošině. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2948-0.
-
Skopová, Marie. Aerobik: kompletní průvodce/. Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1746-3.
|