Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina - organizace, zápočtové požadavky, literatura, poučení o bezpečnosti při cvičení. Správná technika provedení základních kroků. Správné držení těla při cvičení, 2. Sestavení choreografie aerobiku ve wellness zařízení - symetrická x asymetrická, 3. Step aerobik - tvorba choreografie, posilovací a protahovací bloky využitelné , 4. Cvičení na balanční pomůcce bosu - tvorba choreografie, posilovací a protahovací bloky, 5. Taneční formy aerobiku - funky, dance, 6. Cvičení ve dvojicích (double aerobik, double step aerobik), 7. Využití náčiní v hodině aerobiku - činky, Thera-Bandy, gumičky aj., 8. Využití cvičení na Fitballech - posilovací a protahovací bloky, 9. Kondiční formy aerobního cvičení, interval aerobik ve fitness centru, 10. AF (alternativní fitness) trénink, kruhový trénink s využitím stepů/bosu aj., 11. Ukázková hodina indoor cyclingu, 12.-13. Tvorba vlastních programů aerobních forem se zvoleným obsahem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit a používat základní znalosti z oblasti biologie člověka a základní gymnastiky |
vysvětlit a používat znalosti získané v předmětu KTV/MPF1 |
Odborné dovednosti |
---|
vysvětlit a používat dovednosti získané v předmětu KTV/MPF1 |
předvést základní polohy a pohyby těla a jeho částí při rytmickém cvičení |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat terminologii moderních pohybových forem s ohledem na klientelu ve wellness zařízení |
aktivně používat terminologii moderních pohybových forem (MPF) zaměřených na aktivity s využitím nářadí a náčiní, popř. specifických pohybových aktivit |
vysvětlit a zhodnotit správné držení těla při aerobním cvičení, posilování a protahování |
sestavit část cvičební jednotky se zaměřením na MPF a objasnit tento samostatně vytvořený blok cvičení |
popsat odlišnosti MPF u jednotlivých věkových a výkonnostních skupin cvičenců |
používat základní pojmy z oblasti moderních pohybových forem |
Odborné dovednosti |
---|
sestavit cvičební blok z oblasti moderních pohybových forem vhodný pro klienty ve wellness prostředí a srozumitelně zapsat připravenou choreografii |
předvést vytvořený blok MPF s využitím pomůcek a technicky správně |
předvést a naučit metodicky správně vytvořený cvičební blok v souladu s hudbou |
v souladu s hudbou prezentovat vhodnou metodiku nácviku choreografie popř. specifické pohybové aktivity (tanečního nebo kondičního charakteru) |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Blahušová, Eva. Pilatesova metoda II : cvičení se širokou gumou, cvičení s velkým míčem, cvičení na odstranění bolestí páteře. Praha : Olympia, 2004. ISBN 80-7033-841-5.
-
Blahušová, Eva. Pilatesova metoda III : péče o páteř. Praha : Olympia, 2005. ISBN 80-7033-900-4.
-
Buzková, Klára. Fitness jóga : harmonické cvičení těla i duše. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1525-2.
-
Buzková, Klára. Strečink : 240 cvičení pro dokonalé protažení celého těla. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1342-X.
-
Čechovská, Irena; Milerová, Hana; Novotná, Viléma. Aqua-fitness : plavání, aqua-gymnastika, aqua-aerobik. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0462-5.
-
Hájková, Jana. Aerobik - soutěžní formy : kompletní průvodce tréninkem. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1311-X.
-
Krejčík, Václav. Powerjóga : dynamické cvičení budoucnosti : fitness pro ženy a muže každého věku. Vyd. 1. V Praze : Ikar, 2003. ISBN 80-249-0205-2.
-
Muchová, Marta; Tománková, Karla. Cvičení na balanční plošině. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2948-0.
-
Muchová, Marta; Tománková, Karla. Cvičení s měkkým míčem. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3115-5.
-
Skopová, Marie. Aerobik: kompletní průvodce/. Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1746-3.
-
Zítko, Miroslav; Skopová, Marie. Fit sestavy : protahovací, relaxační, posilovací, mobilizační. 1. vyd. Praha : Olympia, 1999. ISBN 80-7033-609-9.
|