Vyučující
|
-
Kundrát Vladimír, Doc. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Koncipování vlastního výzkumu, základní orientace v literárních pramenech, 2. Nalezení problému, jeho formulace a popis. 3. Strategie výzkumu, induktivní a deduktivní uvažování, typy proměnných, typy výzkumů. 4. Projekt kvalifikační práce, plánování, předvýzkum. 5. Výzkumné metody a techniky, výběr vhodné metody (techniky). 6. Explorativní metoda, obsahová analýza. 7. Ratingová metoda, metoda Q - třídění, psychosémantická metoda. 8. Testy, projektivní metoda a techniky. 9. Behaviorální metoda, experiment. 10. Kvalitativní výzkum. 11. Psaní výzkumné zprávy, kvalifikační práce, použití textového editoru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 23 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
objasnit předmět jednotlivých oborů kinantropologie |
objasnit rozdíly mezi obory kinantropologie |
Odborné dovednosti |
---|
vyhledat relevantní informace v elektronických informačních zdrojích |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
aplikovat adekvátní metodu výzkumu pro konkrétní výzkumnou situaci |
navrhnout design výzkumu |
Odborné dovednosti |
---|
napsat projekt kvalifikační práce |
prezentovat projekt kvalifikační práce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
E-learning, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení a hodnocení práce ostatních studentů - peer review. |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Brklová, Danuše; Hercig, Stanislav. Diplomové práce studujících učitelství tělesné výchovy. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1994. ISBN 80-7043-112-1.
-
Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
-
Havránek, Bohuslav. Stručná mluvnice česká. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1980.
-
Hendl, Jan. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-246-0030-7.
-
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
-
Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
-
ROHLÍKOVÁ, L., VEJVODOVÁ, J. Vyučovací metody na vysoké škole. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4152-9.
-
Šesták, Zdeněk. Jak psát a přednášet o vědě. Praha : Academia, 1999. ISBN 80-200-0755-5.
|