Předmět: Metody výzkumu a motodiagnostika

« Zpět
Název předmětu Metody výzkumu a motodiagnostika
Kód předmětu KTV/MVMDI
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Kundrát Vladimír, Doc. Ph.D.
  • Hošek Pavel, Magistr PhD
Obsah předmětu
1. Věda a vědecký výzkum. 2. Rešerše literatury. 3. Vymezení problému, nárys výzkumného plánu. 4. Metody a způsoby sběru dat, populace, soubor. 5. Soubor. 6. Tvorba a hodnocení testů. 7. Historický výzkum. 8. Deskriptivní výzkum. 9. Studium vztahů. 10. Experimentální metody. 11. Kritické hodnocení výzkumných prací.

Studijní aktivity a metody výuky
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 2 hodiny za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 42 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 8 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
používat terminologii vědního oboru kinantropologie
vymezit problém a cíl odborné studiie
Odborné dovednosti
vyhledat relevantní informace v elektronických informačních zdrojích
analyzovat statistická data
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
schopen komunikovat v anglickém jazyce na úrovni B1 SEER.
Výsledky učení
Odborné znalosti
používat terminologii metod výzkumu
Odborné dovednosti
sestavit výzkumný plán odborné práce, navrhnout design studie
navrhnout diagnostické nástroje pro testování motorických předpokladů
aplikovat pokročilejší metody analýzy dat
Obecné způsobilosti
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Test,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Baumgartner, T. a kol. Measurement for evaluation.. New York: McGraw-Hill,, 2003.
  • Blahuš, P. K teorii testování pohybových schopností.. Praha: Univerzita Karlova,, 1975.
  • Hendl, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat : analýza a metaanalýza dat. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1.
  • Kerlinger, Fred N. Základy výzkumu chování : pedagogický a psychologický výzkum. 1. vyd. Praha : Academia, 1972.
  • Měkota, Karel; Blahuš, Petr. Motorické testy v tělesné výchově : Příručka pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. 1. vyd. Praha : SPN, 1983.
  • Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
  • Průcha, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3.
  • Thomas, J., Nelson, J. Research methods in Physical activity.. Champain, Il: Human Kinetics,, 2001.
  • Travers, Robert M. W. Úvod do pedagogického výzkumu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1969.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr