Vyučující
|
-
Kundrát Vladimír, Doc. Ph.D.
-
Hošek Pavel, Magistr PhD
|
Obsah předmětu
|
1. Věda, vědecký problém, vědecká otázka. 2. Formulace problému výzkumu - práce ve skupinách. 3. Metodika výzkumu, design - práce ve skupinách. 4. Výzkumné projekty. 5. Publikování výsledků. 6. Příprava odborného článku - práce ve skupinách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Studium metodou řešení problémů, Přednáška, Přednáška s demonstrací, Seminář
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní poznatky z oboru vědeckého výzkumu |
Výsledky učení |
---|
vysvětlí podstatu výzkumného problému |
rozliší a zhodnotí různé výzkumné plány |
Odborné dovednosti |
---|
formuluje výzkumný problém |
navrhne výzkumný plán |
napíše odborný článek |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová výuka, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Kooperativní výuka, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Baumgartner, T. a kol. Measurement for evaluation. New York, 2003.
-
Blahuš, P. K teorii testování pohybových schopností.. Praha: Univerzita Karlova,, 1975.
-
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Hendl, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat : analýza a metaanalýza dat. Vyd. 2., opr. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9.
-
Kumar, Ranjit. Research methodology : a step-by-step guide for beginners. 2nd ed. London ; SAGE, 2005. ISBN 1-4129-1194-X.
-
Měkota, Karel; Blahuš, Petr. Motorické testy v tělesné výchově : Příručka pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. 1. vyd. Praha : SPN, 1983.
-
OCHRANA, František. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu.. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4200-0.
-
Průcha, J. Pedagogický výzkum. Praha: Karolinum, 1995.
-
Punch, Keith F. Developing effective research proposals. London : SAGE Publications, 2000. ISBN 0-7619-6356-1.
-
Punch, Keith. Úspěšný návrh výzkum. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0980-5.
-
Thomas, Jerry R.; Nelson, Jack K. Research methods in physical activity. 3rd ed. [Champaign] : Human Kinetics, 1996. ISBN 0-88011-481-9.
|