Předmět: Metody vědeckého výzkumu

« Zpět
Název předmětu Metody vědeckého výzkumu
Kód předmětu KTV/MVVY
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Kundrát Vladimír, Doc. Ph.D.
  • Hošek Pavel, Magistr PhD
Obsah předmětu
1. Věda, vědecký problém, vědecká otázka. 2. Formulace problému výzkumu - práce ve skupinách. 3. Metodika výzkumu, design - práce ve skupinách. 4. Výzkumné projekty. 5. Publikování výsledků. 6. Příprava odborného článku - práce ve skupinách.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Studium metodou řešení problémů, Přednáška, Přednáška s demonstrací, Seminář
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 20 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 50 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
základní poznatky z oboru vědeckého výzkumu
Výsledky učení
vysvětlí podstatu výzkumného problému
rozliší a zhodnotí různé výzkumné plány
Odborné dovednosti
formuluje výzkumný problém
navrhne výzkumný plán
napíše odborný článek
Obecné způsobilosti
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu,
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s demonstrací,
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Řešení problémů,
Samostudium,
Odborné dovednosti
Skupinová výuka,
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Kooperativní výuka,
Seminární výuka (badatelské metody),
Obecné způsobilosti
Řešení problémů,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • Baumgartner, T. a kol. Measurement for evaluation. New York, 2003.
  • Blahuš, P. K teorii testování pohybových schopností.. Praha: Univerzita Karlova,, 1975.
  • Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
  • Hendl, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat : analýza a metaanalýza dat. Vyd. 2., opr. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9.
  • Kumar, Ranjit. Research methodology : a step-by-step guide for beginners. 2nd ed. London ; SAGE, 2005. ISBN 1-4129-1194-X.
  • Měkota, Karel; Blahuš, Petr. Motorické testy v tělesné výchově : Příručka pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. 1. vyd. Praha : SPN, 1983.
  • OCHRANA, František. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu.. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4200-0.
  • Průcha, J. Pedagogický výzkum. Praha: Karolinum, 1995.
  • Punch, Keith F. Developing effective research proposals. London : SAGE Publications, 2000. ISBN 0-7619-6356-1.
  • Punch, Keith. Úspěšný návrh výzkum. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0980-5.
  • Thomas, Jerry R.; Nelson, Jack K. Research methods in physical activity. 3rd ed. [Champaign] : Human Kinetics, 1996. ISBN 0-88011-481-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr