|
Vyučující
|
-
Tůmová Helena, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Pravidelná aktivní metodická, pedagogická a didaktická činnost ve vybraných rekreačně pohybových aktivitách s klienty v průběhu celého semestru. Studenti poučeni o BOZP.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 42 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 28 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit a použít metodické postupy nácviku a zdokonalování pohybových dovedností |
| aplikovat vědomosti získané v průběhu dosavadního studia do své pedagogické činnosti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat a prakticky organizovat děti předškolního a mladšího školního věku |
| aplikovat motorické dovednosti získané v průběhu dosavadního studia do své pedagogické činnosti |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| sestavit a odborně posoudit tréninkový nebo cvičební plán pro vybranou cvičební skupinu s konkrétním cílem |
| zhodnotit cvičební nebo tréninkovou jednotku a provést autoevaluaci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat získané vědomosti a dovednosti do praktických pedagogických činností |
| vysvětlit a prakticky demonstrovat cvičencům průběh pohybových činností a předat zpětnovazební informace |
| provést na závěr bloku praxí reflexi a evaluaci výuky z pozice cvičitele a trenéra |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| E-learning, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Studijní praxe, |
| Demonstrace dovedností, |
| E-learning, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Studijní praxe, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Sebehodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Doporučená literatura
|
-
Odborná literatura podle druhu činnosti, časopisy.
-
Angela Clow, Sarah Edmunds. Physical activity and mental Health. Human Kinetics, 2014. ISBN 978-1450434331.
-
Jane Johnson. Postural Correction. 2016. ISBN 9781492507123.
-
Knappová, Věra. Řešme bolesti zad pohybem. Vyd. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0245-8.
-
Kračmar, B. Kineziologická analýza sportovního pohybu.. Praha : TRITON, 2002.
-
Krištofič, J. Gymnastika pro kondiční a zdravotní účely. Praha, 2000.
-
Krištofič, J. Gymnastika pro zdravotní a kondiční účely.. Praha, 2004.
-
Perič, Tomáš. Sportovní příprava dětí. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0683-0.
-
Smithyman, K., Kalman, B. Active Kids. Crabtree Publishing Company, 2003. ISBN 0-7787-1253-2.
|