Vyučující
|
-
Levytska Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pravidelná aktivní metodická, pedagogická a didaktická činnost ve vybraných rekreačně pohybových aktivitách s klienty formou skupinové práce v průběhu celého semestru. Studenti poučeni o BOZP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit a použít metodické postupy nácviku a zdokonalování pohybových dovedností |
aplikovat vědomosti získané v průběhu studia do své pedagogické činnosti |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat a prakticky organizovat děti předškolního a mladšího školního věku |
aplikovat získané dovednosti v průběhu studia do své pedagogické činnosti |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
sestavit a konzultovat tréninkový nebo cvičební plán pro vybranou cvičební skupinu s konkrétním cílem |
zhodnotit cvičební nebo tréninkovou jednotku a provést autoevaluaci |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat získané vědomosti a dovednosti do praktických pedagogických činností |
vysvětlit a prakticky demonstrovat cvičencům průběh pohybových činností a předat zpětnovazební informace |
provést na závěr bloku praxí reflexi a evaluaci výuky z pozice cvičitele a trenéra |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
E-learning, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Studijní praxe, |
Demonstrace dovedností, |
E-learning, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Studijní praxe, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Doporučená literatura
|
-
Odborná literatura podle druhu činnosti, časopisy.
-
Angela Clow, Sarah Edmunds. Physical activity and mental Health. Human Kinetics, 2014. ISBN 978-1450434331.
-
Jane Johnson. Postural Correction. 2016. ISBN 9781492507123.
-
Knappová, Věra. Řešme bolesti zad pohybem. Vyd. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0245-8.
-
Kračmar, B. Kineziologická analýza sportovního pohybu.. Praha : TRITON, 2002.
-
Krištofič, J. Gymnastika pro kondiční a zdravotní účely. Praha, 2000.
-
Krištofič, J. Gymnastika pro zdravotní a kondiční účely.. Praha, 2004.
-
Perič, Tomáš. Sportovní příprava dětí. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0683-0.
-
Smithyman, K., Kalman, B. Active Kids. Crabtree Publishing Company, 2003. ISBN 0-7787-1253-2.
|