Vyučující
|
-
Levytska Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student absolvuje 1 den v týdnu během celého semestru praxi ve vybraném wellness centru, firmě (sportovním klubu), sportovním zařízením, případně jiné instituci zajišťující zlepšení kvality života a zdraví. 1. Student vede pod odborným dozorem (supervizora) jednotlivé lekce wellness či jejich části. 2. Student si osvojuje praktické znalosti vybraných technik wellness v rámci pravidelných lekcí pod dohledem ve spolupráci se supervizorem. 3. Student si rozvíjí komunikační dovednosti s jednotlivých klienty (skupinami) v rámci vedení lekcí. 4. Na základě empirického zkoumání se učí vytvořit základní anamnézu klienta. 5. Pomáhá vytvořit doporučení ke zlepšení kvality zdravého životního stylu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 84 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 14 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit a použít metodické postupy nácviku a zdokonalování pohybových dovedností |
aplikovat vědomosti získané v průběhu dosavadního studia do své pedagogické činnosti |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat a prakticky organizovat skupinu osob |
syntetizovat odborné dovednosti získané v průběhu dosavadního studia |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlí a zdůvodní nutnost zdravého životního stylu pro kvalitu života |
rozliší potřeby aktivního životního stylu a regenerace jednotlivých skupin obyvatelstva |
popíše a vysvětlí potřeby regenerace ve sportovních klubech |
Odborné dovednosti |
---|
sestaví, realizuje a vyhodnotí pohybový program danou osobu |
na základě získaných informací definuje klientovi anamnézu a na míru připraví plán zdravého způsobu života |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Studijní praxe, |
Individuální konzultace, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Doporučená literatura
|
-
GULOVÁ, Lenka. Studentské profesní praxe - multikulturní lekce ve školách a v dalších institucích: výukové materiály. Brno: Masarykova univerzita. 2015.
-
Lindová Jana. Několik poznámek k ochraně osobních údajů při výkonu studentské odborné praxe. Pracovní právo 2017. Ochrana osobních údajů, služe. 2018.
-
Tilinger, Pavel. Odborné a pedagogické praxe ve sportu a tělesné výchově. 2. vydání. 2014. ISBN 978-80-246-2795-3.
|