|
Vyučující
|
-
Tůmová Helena, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Student realizuje souvislou praxi v pravidelném pracovním režimu ve vybraném wellness centru, sportovním klubu či sportovišti. Student se pod dohledem svého supervizora podílí na realizaci všech činností v rámci nabídky vybrané instituce. Student se seznámí s chodem instituce, a to i z pohledu vedení (pracovně právní vztahy na pracovišti), základní ekonomika pracoviště a další činnosti organizačně správní povahy.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 90 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| využívat odborné znalosti v rozsahu studijního plánu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat a prakticky organizovat skupinu osob libovolného věku |
| sestavit, realizovat a vyhodnotit pohybový program danou osobu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlí a zdůvodní nutnost zdravého životního stylu pro kvalitu života |
| rozliší potřeby aktivního životního stylu a regenerace jednotlivých skupin obyvatelstva |
| popíše a vysvětlí principy fungování wellness provozů, sportovních zařízení a dalších institucí zabývajících se podporou aktivního způsobu života |
| Odborné dovednosti |
|---|
| sestavit realizovat a vyhodnotit pohybový program danou osobu |
| plánovat činnosti wellness provozu, sportovního zařízení či další instituce zabývající se podporou aktivního způsobu života |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Individuální konzultace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Individuální konzultace, |
| Studijní praxe, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Formativní hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
GULOVÁ, Lenka. Studentské profesní praxe - multikulturní lekce ve školách a v dalších institucích: výukové materiály. Brno: Masarykova univerzita. 2015.
-
Lindová Jana. Několik poznámek k ochraně osobních údajů při výkonu studentské odborné praxe. Pracovní právo 2017. Ochrana osobních údajů, služe. 2018.
-
Tilinger, Pavel. Odborné a pedagogické praxe ve sportu a tělesné výchově. 2. vydání. 2014. ISBN 978-80-246-2795-3.
|