Předmět: Outdoorové pohybové aktivity

« Zpět
Název předmětu Outdoorové pohybové aktivity
Kód předmětu KTV/OPA
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stašková Renata, Mgr.
  • Chytrá Iva, Mgr.
Obsah předmětu
Výuka je zaměřena na osvojení odborných vědomostí a dovedností v oblasti specifických činností ve venkovním prostředí (cyklistika, základy boulderingu, inline bruslení, street workout aj.). Pohybové aktivity jsou zaměřeny na didaktiku pohybových aktivit v přírodním prostředí s ohledem na věkovou skupinu dětí.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 26 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 20 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 5 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
objasnit základní teoretické vědomosti o specifických outdoorových pohybových aktivitách.
Odborné dovednosti
objasnit základní dovednosti specifických outdoorových pohybových aktivit v praxi.
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
aplikovat základní teoretické vědomosti o specifických outdoorových pohybových aktivitách při realizaci pohybových aktivit vhodných pro děti v předškolním věku a pro žáky 1. stupně základních škol.
Odborné dovednosti
samostatně realizovat pohybový program zaměřený na specifické outdoorové aktivity vhodný pro děti v předškolním věku a pro žáky 1. stupně základních škol.
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Cvičení (praktické činnosti),
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Kooperativní výuka,
Diskuse,
Samostudium,
Skupinová výuka,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Skupinová výuka,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Sebehodnocení,
Skupinová prezentace,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Chour, Jiří. Receptář her : náměty a návody pro vedoucí dětí a mládeže. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-388-9.
  • Kirchner, Jiří; Hnízdil, Jan. Orientační hry nejen do přírody. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0798-5.
  • Neuman, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Vyd. 3. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-405-2.
  • NEUMAN,J. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál, 1999.
  • ŠAFRÁNEK,J. Kolo pro děti a jejich rodiče. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-438-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr