Předmět: Organizace pohybových a sportovních akti

« Zpět
Název předmětu Organizace pohybových a sportovních akti
Kód předmětu KTV/OPSA
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Procházka Vojtěch, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Klasické i netradiční možnosti organizace pohybových aktivit ve školní i mimoškolní TV a sportu. Důraz na všestranné zaměření rozvoje účastníků. Skupinový projekt vybrané pohybové nebo sportovní aktivity dle aktuálního výběru. Specifika organizační formy: 1. Úvod do problematiky, struktura a specifika vybrané aktivity. 2. Motivační jednotka 3. Rozvíjející jednotka 4. Kontrola, diagnostika 5. Dívčí, chlapecká 6. Koedukovaná 7. Rekrečně zaměřená 8. Herní jednotka 9. Kondiční 10. Soutěžní 11. Věkově homogenní 12. Věkově rozdílných skupin 13. Shrnutí - diskuze.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s analýzou videozáznamu, Kooperativní výuka, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Samostudium literatury, Cvičení
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 60 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 26 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 50 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
disponovat praktickými a teoretickými znalosti z oborů anatomie, fyziologie, sportovního tréninku, zdravotní TV, pohybových a míčových her četně atletiky a gymnastiky na úrovni státní zkoušky v bakalářském studiu TV
disponovat organizačními a komunikativními schopnosti
Odborné dovednosti
používat multiméda v základním rozsahu
provádět rešerše odborné literatury
propojit teoretické znalosti do komplexní organizace sportovních a pohybových aktivit
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit teoretické základy problematiky
používat správnou odbornou terminologii
aplikovat teoretické poznatky v praxi
rozlišovat nároky věkově homogenních a věkově rozdílných skupin
odhadnout rizika spojená s vybranou sportovní a pohybovou aktivitou
Odborné dovednosti
sestavit projekt vybrané sportovní a pohybové aktivity
zhodnotit specifika diferencovaných skupin z hlediska organizace aktivity
rozpoznat chyby ve organizačním plánu aktivity
posoudit rizika vybrané aktivity a následně upravit organizační strukturu
provést výběr vhodných metodických pomůcek s ohledem na organizaci vybrané aktivity
zajistit bezpečnost sportovní a pohybové aktivity
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s analýzou videozáznamu,
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Kooperativní výuka,
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Odborné dovednosti
Přednáška s demonstrací,
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška,
Test,
Individuální prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Skupinová prezentace,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Kombinovaná zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Skupinová prezentace,
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Althoff, Katharina. Bewegung, Spiel und Sport für alle. Hildesheim, 2018. ISBN 978-3-96423-005-8.
  • Comfort, Paul. Performance assessment in strength and conditioning. London, 2018. ISBN 978-0-415-78938-7.
  • David J. Anspaugh. Developing Health Promotion Programs. Illinois, USA, 2005. ISBN 978157766391.
  • Holczerová, Vladimíra; Dvořáčková, Dagmar. Volnočasové aktivity pro seniory. Vyd. 1. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4697-5.
  • Choutka, Miroslav; Dovalil, Josef. Sportovní trénink. Praha : Olympia, 1991.
  • Kellmann, Michael. Sport, recovery, and performance : interdisciplinary insights. London, 2018. ISBN 978-1-138-28776-1.
  • Kolář, Petr. Sportovní hry ze světa : pravidla a základní metodika vybraných sportovních her. 2., rozš. vyd. Praha : Česká asociace Sport pro všechny, 2004. ISBN 80-86586-05-7.
  • Patricia McGlashan. Outdoor Inquiries. USA, 2007. ISBN 978032501120.
  • Rock, David. Jak pracuje váš mozek : strategie pro překonání rušivých vlivů, obnovení soustředění a pro bystřejší práci po celý den. Praha : Pragma, 2010. ISBN 978-80-7349-242-7.
  • Rubáš, K. Pohybové hry. Plzeň : Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997. ISBN 80-7082-371-2.
  • Rubáš, Karel. Sportovní příprava. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1996. ISBN 80-7082-294-5.
  • Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-290-2.
  • Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přepracované vyd. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-659-7.
  • Theodore H. MacDonald. The social significance of health promotion. New York, 2003. ISBN 0415301963.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr