Vyučující
|
-
Procházka Vojtěch, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Klasické i netradiční možnosti organizace pohybových aktivit ve školní i mimoškolní TV a sportu. Důraz na všestranné zaměření rozvoje účastníků. Skupinový projekt vybrané pohybové nebo sportovní aktivity dle aktuálního výběru. Specifika organizační formy: 1. Úvod do problematiky, struktura a specifika vybrané aktivity. 2. Motivační jednotka 3. Rozvíjející jednotka 4. Kontrola, diagnostika 5. Dívčí, chlapecká 6. Koedukovaná 7. Rekrečně zaměřená 8. Herní jednotka 9. Kondiční 10. Soutěžní 11. Věkově homogenní 12. Věkově rozdílných skupin 13. Shrnutí - diskuze.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s analýzou videozáznamu, Kooperativní výuka, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Samostudium literatury, Cvičení
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 50 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat praktickými a teoretickými znalosti z oborů anatomie, fyziologie, sportovního tréninku, zdravotní TV, pohybových a míčových her četně atletiky a gymnastiky na úrovni státní zkoušky v bakalářském studiu TV |
disponovat organizačními a komunikativními schopnosti |
Odborné dovednosti |
---|
používat multiméda v základním rozsahu |
provádět rešerše odborné literatury |
propojit teoretické znalosti do komplexní organizace sportovních a pohybových aktivit |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit teoretické základy problematiky |
používat správnou odbornou terminologii |
aplikovat teoretické poznatky v praxi |
rozlišovat nároky věkově homogenních a věkově rozdílných skupin |
odhadnout rizika spojená s vybranou sportovní a pohybovou aktivitou |
Odborné dovednosti |
---|
sestavit projekt vybrané sportovní a pohybové aktivity |
zhodnotit specifika diferencovaných skupin z hlediska organizace aktivity |
rozpoznat chyby ve organizačním plánu aktivity |
posoudit rizika vybrané aktivity a následně upravit organizační strukturu |
provést výběr vhodných metodických pomůcek s ohledem na organizaci vybrané aktivity |
zajistit bezpečnost sportovní a pohybové aktivity |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Althoff, Katharina. Bewegung, Spiel und Sport für alle. Hildesheim, 2018. ISBN 978-3-96423-005-8.
-
Comfort, Paul. Performance assessment in strength and conditioning. London, 2018. ISBN 978-0-415-78938-7.
-
David J. Anspaugh. Developing Health Promotion Programs. Illinois, USA, 2005. ISBN 978157766391.
-
Holczerová, Vladimíra; Dvořáčková, Dagmar. Volnočasové aktivity pro seniory. Vyd. 1. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4697-5.
-
Choutka, Miroslav; Dovalil, Josef. Sportovní trénink. Praha : Olympia, 1991.
-
Kellmann, Michael. Sport, recovery, and performance : interdisciplinary insights. London, 2018. ISBN 978-1-138-28776-1.
-
Kolář, Petr. Sportovní hry ze světa : pravidla a základní metodika vybraných sportovních her. 2., rozš. vyd. Praha : Česká asociace Sport pro všechny, 2004. ISBN 80-86586-05-7.
-
Patricia McGlashan. Outdoor Inquiries. USA, 2007. ISBN 978032501120.
-
Rock, David. Jak pracuje váš mozek : strategie pro překonání rušivých vlivů, obnovení soustředění a pro bystřejší práci po celý den. Praha : Pragma, 2010. ISBN 978-80-7349-242-7.
-
Rubáš, K. Pohybové hry. Plzeň : Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997. ISBN 80-7082-371-2.
-
Rubáš, Karel. Sportovní příprava. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1996. ISBN 80-7082-294-5.
-
Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-290-2.
-
Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přepracované vyd. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-659-7.
-
Theodore H. MacDonald. The social significance of health promotion. New York, 2003. ISBN 0415301963.
|