Předmět: Outdoorové programy

« Zpět
Název předmětu Outdoorové programy
Kód předmětu KTV/OUP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gottwald Filip, Mgr.
Obsah předmětu
Výuka je zaměřena na osvojení odborných znalostí a dovedností v oblasti pobytu v přírodě. Pohybové hry a činnosti v přírodě. Turistika, cyklistika a cykloturistika. Orientace a topografie. Pohybová rekreace v přírodním prostředí. Příprava, plánování, vedení a zhodnocení akce. Pohybové aktivity osob se specifickými potřebami v přírodním prostředí.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 32 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 20 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
Odborné dovednosti
nejsou předepsány žádné odborné dovednosti.
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student rozpozná druhy pohybových aktivit v přírodě a používá je v různých modifikacích. Ovládá základy orientace a některé orientační hry. Dokáže aplikovat zásady wellness při outdoorových aktivitách nebo pobytech v přírodě.
Odborné dovednosti
Student je schopen naplánovat organizovanou pohybovou aktivitu v přírodě.
Obecné způsobilosti
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Projektová výuka,
Prezentace práce studentů,
Odborné dovednosti
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Obecné způsobilosti
Projektová výuka,
Skupinová výuka,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Skupinová prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Brtník, Jiří; Neuman, Jan. Zimní hry na sněhu i bez něj. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-329-3.
  • Clark, Nancy. Sportovní výživa. 3., dopl. vyd. Praha : Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4655-5.
  • Kirchner, Jiří; Hnízdil, Jan. Orientační hry nejen do přírody. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0798-5.
  • Klescht, Vladimír. 5 pilířů zdravého života. Brno: Computer Press. 2008.
  • Křivohlavý, Jaro. Psychologie zdraví. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-551-2.
  • Neuman, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-218-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr