Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka je zaměřena na osvojení odborných znalostí a dovedností v oblasti pobytu v přírodě. Pohybové hry a činnosti v přírodě. Turistika, cyklistika a cykloturistika. Orientace a topografie. Pohybová rekreace v přírodním prostředí. Příprava, plánování, vedení a zhodnocení akce. Pohybové aktivity osob se specifickými potřebami v přírodním prostředí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 32 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti |
---|
nejsou předepsány žádné odborné dovednosti. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student rozpozná druhy pohybových aktivit v přírodě a používá je v různých modifikacích. Ovládá základy orientace a některé orientační hry. Dokáže aplikovat zásady wellness při outdoorových aktivitách nebo pobytech v přírodě. |
Odborné dovednosti |
---|
Student je schopen naplánovat organizovanou pohybovou aktivitu v přírodě. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Brtník, Jiří; Neuman, Jan. Zimní hry na sněhu i bez něj. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-329-3.
-
Clark, Nancy. Sportovní výživa. 3., dopl. vyd. Praha : Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4655-5.
-
Kirchner, Jiří; Hnízdil, Jan. Orientační hry nejen do přírody. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0798-5.
-
Klescht, Vladimír. 5 pilířů zdravého života. Brno: Computer Press. 2008.
-
Křivohlavý, Jaro. Psychologie zdraví. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-551-2.
-
Neuman, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-218-1.
|