Vyučující
|
-
Sýkora Oldřich, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do předmětu, organizace. 2. Sportovní hry - florbal. 3. Sportovní hry - fotbal. 4. Sportovní hry - basketbal. 5. Sportovní hry - volejbal. 6. Pohybové hry - různé varianty vybíjené. 7. Pohybové hry - na rozvoj akademických dovedností. 8. Pohybové hry - jako modifikace jiných sportovních her. 9. Pohybové hry - se zaměřením na házení a chytání. 10. Pohybové hry - pro rozvoj spolupráce. 11. Pohybové hry - pro rozvoj silových a vytrvalostních schopností. 12. Pohybové hry - pro rozvoj rychlostních a koordinačních schopností. 13. Závěrečná evaluace předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 6 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student používá základní pravidla sportovních a pohybových her v rozsahu učiva TV na střední škole |
Odborné dovednosti |
---|
Student provede na elementární úrovni individuální herní činnosti ve sportovních hrách a pohybových hrách v rozsahu učiva TV na střední škole |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student popíše na elementární úrovni individuální herní činnosti v basketbalu, fotbalu, florbalu a volejbalu |
Student popíše na elementární úrovni teorii pohybových her s různým zaměřením |
Student vysvětlí metodiku nácviku základních dovedností v basketbalu, fotbalu, florbalu, volejbalu a pohybových her |
Student má zásobník pohybových her s různým zaměřením |
Odborné dovednosti |
---|
Student je schopen předvést na elementární úrovni individuální herní činnosti v basketbalu, fotbalu, florbalu a volejbalu |
Student je schopen zorganizovat pohybové hry s různým zaměřením |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
BĚLKA, Jan. Soubor pohybových her. Olomouc, 2018. ISBN 978-80-244-5447-4.
-
Buchtel, Jaroslav. Teorie a didaktika volejbalu. Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1011-6.
-
Gradient, Brian. Physedgames top 99. 2014. ISBN 978-1-4974-2258-2.
-
Kysel, Jiří. Florbal : kompletní průvodce. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3615-0.
-
Lehane, Jack. Základy basketbalu učení technikám, které vedou k vítězství : úspěšné provádění základů. [Kroměříž] : [s.n.], 2001.
-
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
-
Votík, Jaromír. Fotbal : trénink budoucích hvězd. Druhé doplněné vydání. 2016. ISBN 978-80-271-0029-3.
-
Votík, Jaromír. Fotbalová cvičení a hry. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0925-2.
-
Zlatník, D. Florbalový trénink v praxi. Česká florbalová unie, Praha, 2004.
|