Vyučující
|
-
Procházka Vojtěch, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Pohybové programy. 2. Kompenzace sedavého zaměstnání. 3. Kompenzace jednostranného zatížení v pracovním procesu. 4. Regenerace, relaxace. 5. Tvorba konkrétních pohybových programů dle pracovního zatížení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Přednáška, Přednáška s demonstrací, Seminář, Exkurze, výuka v terénu
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalost základní problematiky působení jednostranného pracovního zatížení na zdraví člověka |
Odborné dovednosti |
---|
zvládnutí a předvedení základních cviků, které mají za cíl protáhnout a posílit jednotlivé svalové skupiny, relaxačních cvičení a cvičení podporující zdravotně orientovanou zdatnost. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student aplikuje poznatky z oboru zdravotní tělesná výchova v konkrétních případech tvorby cvičebního programu pro zaměstnance s jednostranným pracovním zatížením |
Odborné dovednosti |
---|
student samostatně sestaví preventivní pohybový program pro zaměstnance s různým typem jednostranného pracovního přetížení, |
student samostatně edukuje jednotlivce o správném provádění a benefitech předloženého pohybového programu, |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
prevence. .
-
Eger, Ludvík. Stres, prevence a management stresu. [Plzeň] : Ekonomická fakulta Západočeské univerzity, 1997. ISBN 80-7082-366-6.
-
Eliášová, Lenka. Pracovněprávní prevence úrazovosti. Plzeň : Západočeská univerzita. Právnická fakulta, 2003.
-
Knappová, Věra. Optimalizace pohybového režimu vybraných jedinců středního věku se sedavým zaměstnáním z hlediska prevence funkčních poruch pohybového aparátu. Sborník příspěvků konference "Tělesná výchova a sp. 2004.
-
Müllerová, Lenka. Biologie člověka a zdravotní prevence. Vyd. 1. V Ústí nad Labem : Univerzita J.E. Purkyně, 2001. ISBN 80-7044-362-6.
-
Petrů, Pavel; Tomeček, Milan. Prevence a řízení rizik z hlediska bezpečnosti práce : pro bezpečnostní techniky a znalce v oboru BOZP : základní dílo - aktuální stav listopad 2002 - včetně 4. aktualizace. Praha : Verlag Dashöfer, 2002. ISBN 80-86229-37-8.
|