Vyučující
|
-
Levytska Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Význam pohybu v 21. století. Studenti poučeni o BOZP. 2.Pohybová aktivita jako součást životního slylu 3.Charakteristika sportovních a pohybových aktivit 4.Rekreační pohybová aktivita 5.Pohybové aktivity jako součást aprobačního předmětu Výchova ke zdraví 6.Základní termíny ve sportu a pohybové aktivitě 7.Vybrané pohybové aktivity aerobní sportovní činnost 8.Vybrané pohybové aktivity anaerobní sportovní činnost 9.Vybrané pohybové aktivity praktická výuka 10.Vybrané pohybové aktivity praktická výuka 11.Vybrané pohybové aktivity praktická výuka 12.Shrnutí, evaluace výuky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 24 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v základech anatomie a fyziologie člověka |
Odborné dovednosti |
---|
užívat a aplikovat praktické dovednosti užívané v rozcvičení, relaxaci a základním kondičním cvičení |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat pohybové aktivity využívané v prevenci vzniku civilizačních onemocnění a podpoře zdravého životního stylu |
objasnit efektivní postup vykonávání vybraných senzomotorických dovedností v rámci realizovaných pohybových aktivit |
Odborné dovednosti |
---|
implementovat vhodně pohybové aktivity do svého životního stylu |
realizovat vybrané senzomotorické dovednosti do pohybových aktivit dětí, dospělých a seniorů |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Angela Clow, Sarah Edmunds. Physical activity and mental Health. Human Kinetics, 2014. ISBN 978-1450434331.
-
Jane Johnson. Postural Correction. 2016. ISBN 9781492507123.
-
Knappová, Věra. Řešme bolesti zad pohybem. Vyd. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0245-8.
-
KOPECKÝ, Miroslav. Didaktika zdravotní tělesné výchovy. Olomouc, 2014. ISBN 978-80-244-4093-4.
-
Kračmar, B. Kineziologická analýza sportovního pohybu.. Praha : TRITON, 2002.
-
Krištofič, J. Gymnastika pro kondiční a zdravotní účely. Praha, 2000.
-
Krištofič, J. Gymnastika pro zdravotní a kondiční účely.. Praha, 2004.
-
Kudláček, Martin. Základy aplikovaných pohybových aktivit. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3954-9.
-
Perič, Tomáš. Sportovní příprava dětí. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0683-0.
-
Stackeová Daniela. Relaxační techniky ve sportu. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3646-4.
-
VALJENT, Zdeněk. Výchova ke zdravému životnímu stylu. Praha, 2013. ISBN 978-80-01-05367-6.
-
VÁLKOVÁ, Hana. Teorie aplikovaných pohybových aktivit pro použití v praxi. Olomouc, 2012. ISBN 978-80-244-3163-5.
|