Předmět: Pohybová rekreace 2

« Zpět
Název předmětu Pohybová rekreace 2
Kód předmětu KTV/PR2
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mistrová Zdeňka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Uvést do studia předmětu. 2. Charakterizovat nejčastější rekreační pohybové aktivity. 3. Struktura cvičební jednotky, zásady sestavení cvičební jednotky pohybové rekreace. 4. Didakticko-organizační formy v pohybové rekreaci. 5. Psychomotorický vývoj jednotlivých ontogenetických stádiích. 6. Plánování v pohybové rekreaci, druhy plánů. 7. Sestavení kondičního programu pro různé věkové kategorie cvičenců. 8. Představit metody testování a diagnostiky zdatnosti a výkonnosti v rekreační tělesné výchově a sportu. 9. Zdravotně orientovaná zdatnost. 10. Představit studentům možnosti pohybové rekreace v různých podmínkách působení. 11. Výživa ve sportu. 12. Upozornit na sociální význam integrace zdravotně postižených v rámci pohybové rekreace. 13. Závěrečná evaluace předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s diskusí, Přednáška s analýzou videozáznamu, Diskuse, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška, Přednáška s demonstrací, Seminář
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 30 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 15 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 20 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 5 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
aplikovat teoretické poznatky získané v předmětu KTV/PR1, z oboru kinantropologie, fyziologie a anatomie.
Odborné dovednosti
sestavit pohybový program pro konkrétní osobu
diagnostikovat fyzickou kondici a složení těla jedince
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
používat základní pojmy z oboru didaktiky tělesné výchovy a sportu
aplikovat základní pojmy didaktiky TVS do podmínek oboru pohybové rekreace
Odborné dovednosti
vyhledat v odborné literatuře pojmy propojující jednotlivá odvětví
vytvořit přehled o možnostech pohybové rekreace,
sestavit cvičební jednotku pohybové rekreace s ohledem na individuální zvláštnosti jedince
řídit cvičební jednotku pohybové rekreace
zpětnovazebně zhodnotit cvičební jednotku z hlediska organizace a efektivity
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s demonstrací,
Přednáška s analýzou videozáznamu,
Přednáška s diskusí,
Seminární výuka (diskusní metody),
Řešení problémů,
Demonstrace dovedností,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Diskuse,
Hodnotící metody
Ústní zkouška,
Test,
Individuální prezentace,
Vzájemné hodnocení studentů,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Obecné způsobilosti
Kombinovaná zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Vzájemné hodnocení studentů,
Doporučená literatura
  • Cathala, Hana. Wellness : od vnějšího pohybu k vnitřnímu klidu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2323-5.
  • časopisy. Česká kinantropologie a další odborné časopisy.
  • Hendl, Jan; Dobrý, Lubomír. Zdravotní benefity pohybových aktivit : monitorování, intervence, evaluace. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2000-8.
  • Kudláček, Vlastimil. Pohybová aktivita obyvatel České republiky z hlediska organizovanosti, provozování a přání. Sborník příspěvků z mezinárodního semináře Pedagog. 2005.
  • Mužík, Vladislav,; Janík, Tomáš,; Wagner, Roland. Neue Herausforderungen im Gesundheitsbereich an der Schule : was kann der Sportunterricht dazu beitragen? : VII. Sommerakademie, 20.?24. August 2006, Telč. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita pro Centrum pedagogického výzkumu PdF MU, 2006. ISBN 80-210-4191-9.
  • Sherrill, Claudine. Adapted physical activity, recreation, and sport : crossdisciplinary and lifespan. 6th ed. Boston : McGraw-Hill, 2004. ISBN 0-697-29513-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport (19) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní