Předmět: Praxe z řízení pohybových aktivit

« Zpět
Název předmětu Praxe z řízení pohybových aktivit
Kód předmětu KTV/PRPA
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Procházka Vojtěch, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Ekonomické a manažerské aspekty s ohledem na jejich specifické použití ve zdravotnických organizacích; - akcentována je především kvalita výše uvedených aspektů; - základní pochopení provozních procesů; - standardy kvality ve zdravotnictví; - zájmové a volnočasové pohybové aktivity v praxi; - metodika a didaktika pohybových aktivit s ohledem na jejich využití ve zdravotnických zařízeních.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 39 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 20 hodin za semestr
  • Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den] - 30 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- používat mezioborové znalosti získané v bc. resp. mgr. studiu; - aplikovat znalosti z oblasti formálních a reálných věd; - prakticky využívat a uplatňovat poznatky z aplikovaných věd; - samostatně provádět rešerše domácí i zahraniční literatury; - uplatňovat při řešení problémů vhodné metody.
Odborné dovednosti
- efektivně využívat moderní informační technologie; - samostatně plánovat a organizovat přípravu a pracovní činnosti; - efektivně využívat různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení; - ovládat anglický nebo německý jazyk na úrovni minimálně B2;
Obecné způsobilosti
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Student: - své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje; - efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací; - rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části; - do řešení problémů zahrnuje úvahu o jejich etickém rozměru.
Výsledky učení
Odborné znalosti
- v oboru řízení pohybových aktivit prohloubené, zejména v oblasti managementu zdraví a kvality života; - aktuálních témat tohoto oboru; - ekonomických aspektů tohoto oboru; - speciálního vybavení aplikovaného v rámci pohybových aktivit; - v mezioborových tématech spojených s ekonomikou, managementem zdraví a zdravotnických zařízení; - v rešeršní práci s odbornou literaturou včetně moderních forem získávání informací.
Odborné dovednosti
- aplikovat mezioborové poznatky do oblasti managementu zdraví a kvality života včetně ekonomických aspektů; - vyhledat prostřednictvím mediálních informačních zdrojů potřebné studijní materiály; - analyzovat a zpracovat zadané odborné téma ve formě seminární práce; - prezentovat řešení problému.
Obecné způsobilosti
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
- řešení otázek etiky; - jazykové kompetence v Aj nebo NJ na úrovni B2.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností,
Cvičení (praktické činnosti),
Prezentace práce studentů,
Odborné dovednosti
Studijní praxe,
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Řešení problémů,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Studijní praxe,
Řešení problémů,
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Vzájemné hodnocení studentů,
Kolokvium,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Kolokvium,
Doporučená literatura
  • Bauschke, Rafael. Hohenheim Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim. Heidelberg. 2011.
  • Breucker, Gregor. Towards better health at work: successful European strategies. Bremerhaven Wirtschaftsverl. NW, Verl. für neue Wiss. 2000.
  • Frodl, Andreas. Logistik und Qualitätsmanagement im Gesundheitsbetrieb: Betriebswirtschaft für das Gesundheitswesen. Wiesbaden Gabler. 2012.
  • Hensen, Peter (Autor), Springer Fachmedien Wiesbaden (Nakladatel, vydavatel). Qualitätsmanagement im Gesundheitswesen: Grundlagen für Studium und Praxis. Wiesbaden Springer Gabler. 2016.
  • Ivan Gladkij. Management ve zdravotnictví. Brno. 2003.
  • Lange, Renate. Economic problems of health insurance: reforms and competition/ by Renate Lange. Hohenheim Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim. 2016.
  • Madar Jiří a kolektiv. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení. Praha, Grada. 2004.
  • Trubel, Elisabeth (Autor), Bastian, Andrea (Autor). Qualitätsmanagement: visuell verstehen, vermitteln und verankern. Freiburg im Breisgau Lambertus, 2016. ISBN 9783784127354.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr