|
Vyučující
|
-
Lapský Leopold, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Ekonomické a manažerské aspekty s ohledem na jejich specifické použití ve zdravotnických organizacích; - akcentována je především kvalita výše uvedených aspektů; - základní pochopení provozních procesů; - standardy kvality ve zdravotnictví; - zájmové a volnočasové pohybové aktivity v praxi; - metodika a didaktika pohybových aktivit s ohledem na jejich využití ve zdravotnických zařízeních.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 20 hodin za semestr
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 30 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - používat mezioborové znalosti získané v bc. resp. mgr. studiu; - aplikovat znalosti z oblasti formálních a reálných věd; - prakticky využívat a uplatňovat poznatky z aplikovaných věd; - samostatně provádět rešerše domácí i zahraniční literatury; - uplatňovat při řešení problémů vhodné metody. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - efektivně využívat moderní informační technologie; - samostatně plánovat a organizovat přípravu a pracovní činnosti; - efektivně využívat různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení; - ovládat anglický nebo německý jazyk na úrovni minimálně B2; |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Student: - své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje; - efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací; - rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části; - do řešení problémů zahrnuje úvahu o jejich etickém rozměru. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - v oboru řízení pohybových aktivit prohloubené, zejména v oblasti managementu zdraví a kvality života; - aktuálních témat tohoto oboru; - ekonomických aspektů tohoto oboru; - speciálního vybavení aplikovaného v rámci pohybových aktivit; - v mezioborových tématech spojených s ekonomikou, managementem zdraví a zdravotnických zařízení; - v rešeršní práci s odbornou literaturou včetně moderních forem získávání informací. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - aplikovat mezioborové poznatky do oblasti managementu zdraví a kvality života včetně ekonomických aspektů; - vyhledat prostřednictvím mediálních informačních zdrojů potřebné studijní materiály; - analyzovat a zpracovat zadané odborné téma ve formě seminární práce; - prezentovat řešení problému. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
| - řešení otázek etiky; - jazykové kompetence v Aj nebo NJ na úrovni B2. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Prezentace práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Řešení problémů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Studijní praxe, |
| Řešení problémů, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Vzájemné hodnocení studentů, |
| Kolokvium, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Kolokvium, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bauschke, Rafael. Hohenheim Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim. Heidelberg. 2011.
-
Breucker, Gregor. Towards better health at work: successful European strategies. Bremerhaven Wirtschaftsverl. NW, Verl. für neue Wiss. 2000.
-
Frodl, Andreas. Logistik und Qualitätsmanagement im Gesundheitsbetrieb: Betriebswirtschaft für das Gesundheitswesen. Wiesbaden Gabler. 2012.
-
Hensen, Peter (Autor), Springer Fachmedien Wiesbaden (Nakladatel, vydavatel). Qualitätsmanagement im Gesundheitswesen: Grundlagen für Studium und Praxis. Wiesbaden Springer Gabler. 2016.
-
Ivan Gladkij. Management ve zdravotnictví. Brno. 2003.
-
Lange, Renate. Economic problems of health insurance: reforms and competition/ by Renate Lange. Hohenheim Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim. 2016.
-
Madar Jiří a kolektiv. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení. Praha, Grada. 2004.
-
Trubel, Elisabeth (Autor), Bastian, Andrea (Autor). Qualitätsmanagement: visuell verstehen, vermitteln und verankern. Freiburg im Breisgau Lambertus, 2016. ISBN 9783784127354.
|