Vyučující
|
-
Kundrát Vladimír, Doc. Ph.D.
-
Hošek Pavel, Magistr PhD
|
Obsah předmětu
|
1. Věda, vědecký problém, vědecká otázka. 2. Tvorba výzkumného plánu, druhy výzkumu. 3. Pokročilé metody statistické analýzy dat. 4. Práce se softwarem R Studio, jeho využití při statistické analýze dat. 5. Výzkumné projekty, struktura, podávání projektů. 6. Práce v mezinárodním týmu, řízení mezinárodního týmu, podpora distančního řízení. 7. Interkulturní komunikace. 8. Publikování výsledků výzkumu. 9. Prezentace výsledků výzkumu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 78 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- základní orientace v oblasti výzkumu v kinantropologii, - vysvětlit, co je a co není výzkumný problém. |
Odborné dovednosti |
---|
- podle navrženého designu výzkumu vybrat vhodné metody a techniky sběru dat. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
- užívat anglický jazyk na úrovni B2 SERR, - prezentovat výsledky výzkumu v anglickém jazyce. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlí podstatu výzkumného problému |
Odborné dovednosti |
---|
- formulovat problém výzkumu a navrhnout design studie, - využití softwaru R při statistické analýze dat, - řídit výzkumný projekt malého rozsahu, - napsat a připravit k publikaci článek do recenzovaného časopisu. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
- vedení mezinárodního týmu, - interkulturní komunikace. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (badatelské metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Baumgartner, T. a kol. Measurement for evaluation. New York, 2003.
-
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
HENDL, J. Přehled statistických metod. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-482-3.
-
Průcha, J. Pedagogický výzkum. Praha: Karolinum, 1995.
-
Thomas, Jerry R.; Nelson, Jack K. Research methods in physical activity. 3rd ed. [Champaign] : Human Kinetics, 1996. ISBN 0-88011-481-9.
|