Vyučující
|
-
Mistrová Zdeňka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do studia rekreologie a pohybové rekreace. 2. Komunální rekreace, infrastruktura a urbanizace. 3. Služby vázané na rekreologii, cestovní ruch. 4. Pohybová rekreace a ochrana přírody. 5. Způsoby trávení volného času, zážitková pedagogika. 6. Reakce a adaptace na pohybovou zátěž, psychické a sociální benefity pohybových aktivit, INDARES. 7. Rizikové faktory a pohybová aktivita. 8. Pohybová aktivita jako hlavní salutor. 9. Druhy pohybových aktivit, zdatnost. 10. Zdravotně orientovaná zdatnost, fitness, wellness, wel-being. 11. Zdraví životní styl, kvalita života, možnosti objektivizace. 12. Přiměřený pohybový režim v závislosti na věku. 13. Závěrečná evaluace předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat základní pojmy z oboru kinantropologie |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat základní pojmy z oboru kinantropologie, anatomie člověka a fyziologie člověka |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
objasnit problematiku rekreace obyvatelstva a pohybové rekreace v kontextu současného života |
systematizovat poznatky z oboru fyziologie a biologie člověka na podmínky oborů rekreologie a pohybové rekreace |
Odborné dovednosti |
---|
vymezit a používat základní pojmy z oboru rekreologie a pohybové rekreace |
vymezit a používat základní pojmy z oboru rekreologie a pohybové rekreace |
vymezit vliv pohybových aktivit na zdraví člověka |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Doporučená literatura
|
-
Bös, Klaus,; Brehm, Walter. Handbuch Gesundheitssport. 2., vollständig neu bearbeitete Aufl. Schorndorf : Hofmann, 2006. ISBN 978-3-7780-1702-9.
-
Cathala, Hana. Wellness : od vnějšího pohybu k vnitřnímu klidu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2323-5.
-
Cooper, Kenneth H. Aerobický program pre aktívne zdravie : Pohyb, výživa, duševná rovnováha. 2. vyd. Bratislava : Šport, 1990. ISBN 80-7096-073-6.
-
Hodaň, Bohuslav; Dohnal, Tomáš. Rekreologie. vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2006. ISBN 80-85783-48-7.
-
Mitáš, Josef. Vliv faktorů prostředí a socioekonomického statutu na životní styl obyvatel České republiky. Tělesná kultura ISSN 1211-6521 Sv. 30, č. 1 (2007). 2007.
-
Teplý, Z. Zdraví, zdatnost, pohybový režim. Praha, 1995.
|