Předmět: Teorie a didaktika tělesných cvičení 1

« Zpět
Název předmětu Teorie a didaktika tělesných cvičení 1
Kód předmětu KTV/TDTC1
Organizační forma výuky Nevyplněno + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kašparová Kateřina, Mgr.
  • Němečková Monika, Mgr. Ph.D.
  • Levytska Jana, Mgr. Ph.D.
  • Chytrá Iva, Mgr.
Obsah předmětu
Výuka je zaměřena na praktické využití teoretických znalostí v oblasti TV. Pobyt v přírodě, pohybové hry a činnosti v přírodě. Orientace a topografie. Pobyt v přírodě a táboření. Cvičení v přírodě a lanové překážkové dráhy. Hry v přírodě. Cyklistika a cykloturistika. Příprava, plánování, vedení a zhodnocení akce. Přírodní prostředí a pohybová rekreace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s diskusí, Skupinová výuka, Diskuse, Studijní praxe, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium literatury, Seminář, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 6 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
student ovládá jízdu na kole, základní tábornické vědomosti a dovednosti
Výsledky učení
vnímat plánování, přípravu a realizaci kreativních pohybových činností jako praktickou pomoc pro systematiku práce učitele v mateřské škole. Používat dovednosti v oblasti pobytu v přírodě ve výukové činnosti. V týmu navrhnout a zrealizovat pohybové dopoledne pro několik mateřských škol
Vyučovací metody
Přednáška s diskusí,
Seminární výuka (diskusní metody),
Cvičení (praktické činnosti),
Studijní praxe,
Řešení problémů,
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Samostudium,
Diskuse,
Hodnotící metody
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • Držalová,A. Jak plánovat a efektivně pracovat s předškolními dětmi.
  • DVOŘÁKOVÁ, H. Tělesná výchova v mateřské škole. Praha Naše vojsko, n. p, 1989.
  • Juklíčková-Krestovská, Zdeňka; Dvořáková, Jitka; Šmejkalová, Anna. Pohybové hry dětí předškolního věku : Učebnice pro 2.-4. roč. stř. pedagog. škol stud. obor Učitelství pro mateřské školy a pomocná kniha pro učitelky mateřských škol. 3. vyd. Praha : SPN, 1989. ISBN 80-04-24497-1.
  • Volfová, H., Kolovská, I. Předškoláci v pohybu II.. Praha, 2009.
  • Volfová, H., Kolovská I. Předškoláci v pohybu. Praha, 2008.
  • Volfová, H. Rozcvičky v mateřské škole. Plzeň, 1998.
  • Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu 3. Praha, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr