Vyučující
|
-
Levytska Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do výuky, zápočtové požadavky. Studenti poučeni o BOZP. 2. Zdravotní východiska uplatňovaných programů. 3. Zdravotně orientované programy pro různé věkové skupiny jedinců 4. Kondičně orientované programy pro různé funkční skupiny jedinců- prvky funkčního tréninku (Flowin, TRX, kruhový trénink). 5. Zdravotně orientované programy - cviky protahovací a tonizační (Pilates, Power jóga, Tai-chi).ve venkovním prostředí 6. Kondičně orientované programy - aerobní programy (Heat, Alpinning). 7. Zdravotní a funkční východiska pro posilování se zátěžemi a na strojích. 8. Sestavování cvičebních plánů pro různé věkové a funkční skupiny jedinců. 9. Zdravotní aspekty cvičení ve venkovním prostředí. Ukázky metodiky (Nordic walking, Nordic running). 10. Diagnostika a aspekce optimálního postavení segmentů během cvičení. 11. Zdravotní aspekty posilovacích cviků z hlediska postavení pánve a páteře. 12. Zdravotní aspekty posilovacích cviků z hlediska postavení ramen a krční páteře. 13.Zápočtový test, plnění zápočtových požadavků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat základními znalosti anatomie a fyziologie člověka v rozsahu biologie člověka pro SŠ |
vykazovat představu o základních svalových funkcích pohybového systému |
aplikovat teoretické poznatky tělesné výchovy středních škol |
Odborné dovednosti |
---|
disponovat osobní zkušeností s nějakým typem kondiční přípravy |
aplikovat praktické zkušenosti z hodin tělesné výchovy středních škol |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
metodicky diagnostikovat nesprávné postavení tělních segmentů klienta |
nastavit základní parametry kondičního a zdravotně zaměřeného tréninku pro konkrétního klienta |
teoreticky vysvětlit základní problematiku tvorby kondičně i zdravotně zaměřených programů pro běžnou populaci i pro jedince s určitými zdravotními specifiky |
Odborné dovednosti |
---|
diagnostikovat nesprávné postavení tělních segmentů a optimalizovat nastavení klienta v základních cvičebních polohách |
analyzovat vstupní informace a vytvořit individuálně přizpůsobený pohybový program podle stanovených kritérií |
prakticky vysvětlit a na příkladech předvést cvičební postupy kondičně i zdravotně zaměřených programů pro běžnou populaci i pro jedince s určitými zdravotními specifiky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Kombinovaná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Bean, A. Sports supplement. Bloomsbury Publishing PLC, 2015. ISBN 978-1-4729-0966-4.
-
STACKEOVA, D. Fitness programy teorie a praxe.
-
STACKEOVA, D. Fitness-metodika cvičení ve fitness centrech. Praha Karolinum, 2006.
-
Stackeová Daniela. Relaxační techniky ve sportu. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3646-4.
-
Tlapák, P. tonus.
-
Tlapák, P. Tvarování těla pro muže i ženy. Praha : ARSCI, 1999. ISBN 80-86078-00-0.
-
Tlapák Petr. Posilování kloubní kondice. Praha, 2014. ISBN 978-80-7420-037-3.
|