| Název předmětu | Tělesná výchova 3 |
|---|---|
| Kód předmětu | KTV/TV3 |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Anatomická a neurofyziologická podstata individuálně optimálního držení těla. Hodnocení úrovně posturální funkce (statické a dynamické složky). Posturální poruchy a jejich prevence. Didaktické zásady sestavování pohybového programu u dětí mladšího školního věku. Dechová cvičení. Primární prevence vybraných civilizačních chorob. 2. Nácvik a zdokonalení dvou vybraných závodních plaveckých způsobů, startovního skoku a základních technik vodní záchrany. Organizační a právní zajištění výuky plavání na základních školách.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Skupinová výuka, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
|
| Předpoklady |
| Odborné znalosti |
| aplikovat znalosti z biologie člověka v rozsahu učebních programů středních škol a teoretických předmětů z přechozího studia předmětu KTV/TV1 |
| Odborné dovednosti |
| ovládat praktické dovednosti získané z předchozího studia tělesné výchovy na základní a střední škole a předmětů KTV/TV1, KTV/TV2 |
| Výsledky učení |
| Odborné znalosti |
| vysvětlit neurofyziologické zákonitosti řízení pohybu |
| sestavit obsah pohybové aktivity pro primární prevenci vybraných civilizačních chorob |
| vysvětlit technicky správně a v souladu s pravidly plavání minimálně dva plavecké způsoby |
| objasnit organizační a právní aspekty výuky plavání na základních školách v ČR |
| Odborné dovednosti |
| aplikovat hodnocení statické a dynamické složky posturální funkce |
| aplikovat neurofyziologické zákonitosti řízení pohybu je při sestavování spontánní a řízené pohybové aktivity v prostředí základní školy |
| aplikovat uvolňovací, protahovací a posilovací kompenzační cvičení ve školním prostředí |
| ukázat technicky správně a v souladu s pravidly plavání minimálně dva plavecké způsoby |
| aplikovat základy záchrany tonoucího a dopomoci unavenému plavci |
| Vyučovací metody |
| Odborné znalosti |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
| Demonstrace dovedností, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
| Odborné znalosti |
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Sebehodnocení, |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |