Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Projekty výchovy a vzdělávání ve školní TV, organizační formy tělovýchovného procesu, učivo tělesné výchovy v mateřských školách, vyučovací způsoby, postupy a metody. Didakticko-organizační formy práce v tělesné výchově, kinestetický učební styl, pohybově rekreační programy, didaktické řídící styly.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
užívat metodiku nácviku základních pohybových dovedností pro děti předškolního věku |
předvést vhodnou komunikaci s dětmi nejen při pohybových aktivitách |
zdůvodnit zásady rozcvičení, kompenzace a relaxace v tělesné výchově |
Odborné dovednosti |
---|
předvést ukázku vedení rozcvičení, kompenzace a relaxace v tělesné výchově |
předvést ukázku základních dovedností v pohybových aktivitách v rámci MŠ |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat didaktickou terminologii v oblasti těsné výchovy a modifikovat ji do praktické výuky s předškolními dětmi |
vysvětlit nezbytnosti a variabilnosti organizačních forem a didakticko - organizačních forem práce v tělovýchovném procesu a využívat je při práci s dětmi v mateřské škole |
používat své odborné znalosti při praktické výuce v mateřské škole |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat do pohybové průpravy didaktické zásady, vyučovací metody, způsoby a postupy |
modifikovat pohybové činnosti a dovednosti do tvorby pohybově rekreačních programů |
sestavit obsah cvičební jednotky s využitím motivačních a netradičních pohybových činností |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
www.tv4.ktv-plzen.cz.
-
Držalová, Alena. Jak plánovat a efektivně pracovat s předškolními dětmi. 1. vyd. Plzeň : Pedagogické centrum, 2000. ISBN 80-7020-061-8.
-
DVOŘÁKOVÁ, H. a kol. Tělesná výchova v MŠ. Praha Naše vojsko, 1989.
-
Dvořáková, Hana. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha : Raabe, 2006. ISBN 80-86307-27-1.
-
Dvořáková, Hana. Sportujeme s nejmenšími dětmi. 1. vyd. Praha : Olympia, 2001. ISBN 80-7033-313-8.
-
DVOŘÁKOVÁ,H. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2006.
-
VOLFOVÁ, H. Rozcvičky v mateřské škole I., II. Plzeň PC, 1998.
-
Volfová,H. Hravé cvičení pro děti, cvičíme s náčiním. Plzeň: Krajské centrum vzdělávání, 2006. ISBN 978-80-7020-000-1.
-
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu, cvičíme jako myška, kočka a pejsek.. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2317-4.
-
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu 2, cvičíme jako zajíc, žába a had. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2748-6.
-
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu 3. Praha, 2011.
|