|
Vyučující
|
-
Burešová Miluše, Mgr. Ph.D.
-
Tůmová Helena, Mgr. Ph.D.
-
Forejt Milan, Mgr.
-
Šlajchová Kateřina, Mgr.
-
Vomáčka Vojtěch, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
V úvodu proběhne poučení o bezpečnosti práce při výuce. Výuka je zaměřena na osvojení odborných vědomostí a dovedností v oblasti pobytu v přírodě. Pohybové hry a činnosti v přírodě. Táboření, turistika, cyklistika a cykloturistika. Orientace a topografie, orientační běh. Lanové překážkové dráhy a lanové aktivity. Pohybová rekreace v přírodním prostředí. Příprava, plánování, vedení a zhodnocení akce. Pohybové aktivity osob se specifickými potřebami v přírodním prostředí. Pohybové aktivity jsou zaměřeny na didaktiku pohybových aktivit v přírodním prostředí s ohledem na věkovou skupinu dětí předškolního věku.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Skupinová výuka, Diskuse, Studijní praxe, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostudium literatury, Seminář, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 6 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| objasnit základní tábornické vědomosti a dovednosti a základy pobytu v přírodě |
| vysvětlit techniku jízdy na kole |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat základní tábornické vědomosti a dovednosti a základy pobytu v přírodě v praxi |
| předvést manipulaci s jízdním kolem a provést ukázku jízdy na kole |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používat své odborné vědomosti a dovednosti při modifikaci pohybových činností a her v přírodě pro předškolní děti |
| rozpoznat možnost vzniku krizových situací při pohybových aktivitách v přírodě a navrhnou jejich řešení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně navrhnout a realizovat řešení při zdokonalování odborných dovedností z oblasti pobytu v přírodě, turistiky a cykloturistiky |
| samostatně a odpovědně sestavit a přizpůsobit trasu pro pěší turistiku a cykloturistiku členům družstva a koordinovat činnost v týmu při její realizaci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Studijní praxe, |
| Řešení problémů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Demonstrace dovedností, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
CHOUR,J. Receptář her. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-388-9.
-
Kirchner, Jiří; Hnízdil, Jan. Orientační hry nejen do přírody. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0798-5.
-
NEUMAN,J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 1999.
-
NEUMAN,J. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál, 1999.
-
Neumann, Jan. Turistika a sporty v přírodě. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-391-9.
-
ŠAFRÁNEK,J. Kolo pro děti a jejich rodiče. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-438-9.
|